Dyrt fiskekort? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dyrt fiskekort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Dyrt fiskekort?

    Hej!

    Jag var inne på hökensås hemsida eftersom att jag tänk flugfiska på baltak på söndag. Jag såg att priset på fiskekortet skilde sig mellan vardag och helg. För att fiska på baltak en vardag kostar det 200 kr vilket är helt okej enligt mig men vill man fiska helg, dvs fre till sön så kostar fiskekortet 300kr istället vilket jag tycker är lite dyrt och dessutom meningslöst. Fisket är ju inte bättre bara för att det är helg så varför ska det vara dyrare?

    Jag är ny på flugfiske så jag frågar er, vad tycker ni är det dyrt att betala 300kr för en dags fiske eller är priset fullständigt normalt och är det vanligt att att priset skiljer sig mellan vardag och helg?

  • #2
    Premiär dagar/helger brukar det ju va lite dyrare. Men mellan helg och vardag kanske är lite mer ovanligt. Men man kanske får tänka lite så som att 300 är ordinarie pris och att dom sänkt till 200 på vardagar bara för att få lite mer folk.

    Kommentera


    • #3
      Bästa är väl att maila Hökensås med synpunkter.
      Feedback från kunderna är alltid välkommen.
      Det är ju tillgång och efterfrågan som styr prissättningen och tycker tillräckligt många att priserna är dyra så kanske dom justerar dessa, eller så gör dom det inte.


      Edit: Och visst kan jag också tycka att 300:- ligger lite högt
      [FONT="Impact"]Mvh:
      /Johan[/FONT]

      Kommentera


      • #4
        Mer folk kan fiska på helgen, och det är klart man passar på att ta ut extra pengar då. Hökensås har ju bland de bästa fiskarna i sverige? Antar det är värt pengar då.

        Kommentera


        • #5
          Vad som är värde för pengarna kan ju bara var och en svara på
          200-250:- tycker jag är ok för ett välskött ställe med bra kvalitet på fiskarna, därutöver så tänker jag till en extra gång om det är värt pengarna
          Tar man övriga sjöar i Hökensås så kostar ett kort 190:- för 24 tim och det tycker jag är helt ok. Sedan finns det ju specialsjöar som t ex Strandgölen för 330:- dygn, men där går det STOR fisk :p
          [FONT="Impact"]Mvh:
          /Johan[/FONT]

          Kommentera


          • #6
            Jag håller absolut med att baltak är ett välskött fiskeområde. Men det är just den saken att det kostar mer på helgen som jag stör mig lite på. För det är ju oftast helgen man brukar fiska. Priset kommer ju inte kuna hindra mig ifrån att fiska där men nu blir det kanske en gång i månaden istället för 2-3 gånger..

            Jag har mailat dem och frågat får se vad dem säget.. Priset har dock höjts för denhär sesongen innan var det billigare så jag tror att fler än jag kommer ha synpunkter på det.

            Kommentera


            • #7
              Några dagar där så har man snart betalat för fint fjällfiske på "riktig" fisk.. Nä man kanske inte ska säga så. Baltak e bra att ha , finns väl nån vildöringstam där me.
              I varje motgång finns ett frö till framgång.....

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              • Newborn
                Svar till Värde?
                av Newborn
                Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                2024-01-13, 20:31
              • Knox88
                Värde på spön ?
                av Knox88
                Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                2023-08-13, 11:49
              • Backslag
                Svar till Cisco Kid, mindre
                av Backslag
                Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                2023-09-03, 20:16

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
              15 svar
              4 575 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              63 svar
              13 565 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg RUSTY HOOK  
              Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
              16 svar
              1 464 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg mrfisker  
              Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
              19 svar
              5 328 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
              20 svar
              25 571 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Arbetar...
              X