Stockholms skärgård (Blidö, Yxlan, Furusund) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stockholms skärgård (Blidö, Yxlan, Furusund)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Bumpar den här tråden lite med min första post, någon som har något snällt tips för borre eller gädda i krokarna?

    Kommentera


    • #12
      Någon som har något bra tips vart söka abborren? Är det nån ide att gå på grynnorna alls? Dem jag finner går grunt i grumliga skyddade vikar. Tips mottages gärna!

      Kommentera


      • #13
        Semesterfiskar ibland i det området (västra yxlan, aspön vättersö) och hittar inga alls abborrar på grymnorna. Har generellt svårt att hitta dom förrän i augusti då det är gott om dom i marer och vikar, mest kvällstid. Har sett en hel del säl i området, tror det påverkar fisket när abborren hänger ute på fjärdarna.
        Senast ändrad av Jacen; 2016-07-22, 16:26.

        Kommentera


        • #14
          Har själv sett säl när jag varit ute tidiga mornar. Håller med om att det är skyddade områden med gott om skydd och varmare vatten som gäller.

          Var ute igår från 04:00 och letade men lyckades dåligt, 3 abbar i varierande strl + en gädda. Ute mot fjärdarna till var det stendött!

          Blir kvällsfiske nästa gång, brukar framförallt vara riktigt mysigt också =)

          Kommentera


          • #15
            Igår hittade jag en bra hot-spot. Skulle hämta syrran från Brukets färgeläge och tog några kast i den riktigt grunda närliggande båtviken. Smågäddorna snodde snabbt paddeln, men det var supereffektivt att med hög spöföring strax över gräsbädden twitcha fram jiggen som var försedd med 7g skalle. Man får va lite fräck och använda de privata båtbryggorna. De mindre står i viken, och de större var parkerade i sundet in till viken, som du kan kasta in i från färjeläget.

            Lugnare väder, kvällssol, efter 18 verkar ge bra förutsättningar. Blev ett 20 tal borrar och en handfull gäddor!

            Kommentera


            • #16
              Vart fan är Borren? Snart lägger jag prylarna på hyllan och plockar blåbär istället! Har nött på i vikar och grund men dem är som bortblåsta. Lyckades peta upp några i morse på texas-rigg släpad efter botten men absolut inga mängder, och ingen size att skryta om heller. Någon som har tips vart man söker dem såhär på säsongen då det fortfarande är relativt kallt i havet?

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              • Newborn
                Svar till Värde?
                av Newborn
                Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                2024-01-13, 20:31
              • Knox88
                Värde på spön ?
                av Knox88
                Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                2023-08-13, 11:49
              • Backslag
                Svar till Cisco Kid, mindre
                av Backslag
                Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                2023-09-03, 20:16

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
              15 svar
              4 563 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              63 svar
              13 302 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg RUSTY HOOK  
              Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
              16 svar
              1 453 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg mrfisker  
              Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
              19 svar
              5 314 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
              20 svar
              25 553 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Arbetar...
              X