Dela med dig av dina klantigheter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dela med dig av dina klantigheter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av LazziLax Visa inlägg
    Du har aldrig träffat Vegas, ellerhur?

    Kommentera


    • #12
      Detta hände mig häromdagen:

      http://www.fiskesnack.com/forum/show...621#post655621
      En urusel fiskedag klår vilken bra arbetsdag som helst.

      Kommentera


      • #13
        jag låna en båt i en sjö för några år sedan och körde med min yamaha 4 takt och drog inte fast den ordentligt så den flög av när ja drog på för fullt och svängde mitt i sjön, prova och dyka men det var för djupt så en polare som är dykare kom med dykutrustnig och pröva men han sa att han kunde köra ner hela armen i dy så det var kört och hitta den.

        Kommentera


        • #14
          Har inte haft sönder något direkt eller tappat dyr utrustning i sjön, har haft "tur" med det.

          Det enda som var lite klantigt och jäkligt surt var när jag åkte ett par mil för att ismeta, hade enbart ispiken med mig för att göra hål med eftersom jag inte hade något vettigt borr för tillfället. Hur som helst så redan på första hålet så slant jag med handsken runt handtaget när jag kom igenom isen och ispiken försvann ner i djupet på en sekund. Var bara och åka hem det... Men drog dit ett par dar senare och gjorde ett långt snöre med massor av trekrokar i storlek 5/0 och hoppades att en krok skulle haka sig runt det lilla snöret som är längst upp, och det gjorde det efter ca en halvtimme som tur var...

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
            Du har aldrig träffat Vegas, ellerhur?
            Hahaha dagens garv! Jag skulle vilja se din kompis om han överträffar de där

            Kommentera


            • #16
              Tack alla !

              Inte för att jag gläds åt andras olycka utan för att det på nått konstigt sätt känns lite bättre när man inte är ensam om att va klantig. Förbaskat roligt youtube klipp.
              Lider med dig och din motor Jörgen.
              Snällt att ingen undrat hur fasiken jag lyckades? La spöt på kapelltaket över styrplatsen och böt spö till vanlig wobbler, slog antagligen till spöt utan att märka det när jag kastade, hörde plumset och fattade först inte va de va, tog några sek innan man inser va som hänt, blev lite stirrig och tänkte inte på att snabbt klicka wpt på plottern, gjorde det efter att stirrat runt ett tag men då hade jag drivit en bit.

              Vilken sagolik tur du hade Tobias, helt otroligt. Undrar vad en dykare tar betalt?
              Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

              Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

              Kommentera


              • #17
                Jag stod och jerkfiska med köldstela händer och lyckades kasta iväg allt ihop, mitt i kastet slår tumtangeten på rullen tillbaks och spöt bara flyger ur mitt stela grepp. Stod mest och skrattade åt allt medan brorsan draggade botten med en bulldawg. Fick aldrig upp spöt och jag saknar det inte heller då jag aldrig gillade det

                Kommentera


                • #18
                  Själv slängde jag jerkspöet överbord för några år sen. Antagligen kan det inte finnas ett klantigare sätt att slarva bort ett spö, jag ramlade inte eller eller något sånt utan jag bara släppte taget om påken mitt i kastet och som följd så flög det såklart rätt långt och sjönk. Vettefan hur jag tänkte, som tur var så var det ganska grunt och klart vatten så det var inga problem att få upp det igen.

                  Have a good laugh, it's on me.
                  Kika på min blogg, enjoy!

                  Kommentera


                  • #19
                    Pegu78: Måste lära mig att skriva fortare, du han före :P

                    Dock slant inte jag, det slog bara fel i huvet så jag tyckte det verkade som en bra ide att släppa skiten å låta den flyga.
                    Kika på min blogg, enjoy!

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av axe Visa inlägg
                      Tack dina ord värmer !

                      fundera på att dyka men är 11 grader i vattnet och riktigt taskig sikt. kanske klarnar när det blir några lugnare dagar
                      Då får du nog lägga till en dräkt och en tub luft. Har du begränsat det till 100*100 m så bör även en amatördykare ha en hyfsad chans, det blir 40-60 minuters dyktid lätt på så små djup, kolla med en lokal dykklubb om någon vill ut och öva sök?
                      Anders @ gäddfiske.se

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 584 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 604 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 467 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 336 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 577 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X