Mängdförvaring Jerkbaits, wobbler osv. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mängdförvaring Jerkbaits, wobbler osv.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Mängdförvaring Jerkbaits, wobbler osv.

    Jag har en stilla undran.
    Hur förvarar ni era beten? För er som har 50-100-200-300-400 jerkbaits, stora wobblers, tailbaits, osv.

    Jag kör idag 7-8 Plano 3730, 2st 3700, skokartonger och lådor och proppar in allt i ett kassaskåp modell äldre och aptungt.
    Men under isfrisäsong vill jag ha ngn bra idé från er där man kan förvara dragen överskådligt, och lättåtkomligt.
    Jag har varit inne på arkivlådor att hänga dragen i, snickerboaverktygstavlor med krokar, butiksinredning.
    Men har man mycket drag så blir det en massa arkivlådor, tavlor osv. Någon mer än jag har säkert tänkt tanken, eller har ett bra tips?

    Click image for larger version

Name:	1696810-origpic-eec1f1.jpg
Views:	1
Size:	26,7 KB
ID:	1808771Click image for larger version

Name:	MediaBinaryLoader.axd?MediaArchive_VersionID=868e2139-dcc1-4656-a370-f02f8c1c4308&FileName=41400.JPG
Views:	1
Size:	10,9 KB
ID:	1808770Click image for larger version

Name:	192.jpg
Views:	1
Size:	50,6 KB
ID:	1808772

    Ps: Jag vet det här är ett i-landsproblem. Så har du inget vettigt att säga så skriv gärna det också.
    Senast ändrad av ThePikeFather; 2012-01-19, 16:20. Anledning: Stavfel. :)
    http://thepikefather.wordpress.com/

    Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

  • #2
    Jag har svetsat stänger i rostfritt på jobbet, skruva upp dom på väggen och vips ser du allt + att det är lätt att plocka ihop några boxar när man ska ut!!

    Ps. 3-400 beten bara? Är du amatör eller?!

    Kommentera


    • #3
      Robert, om du orkar nu under vintern får du gärna ta en bild och PM:a till mig. Svets har jag så jag kan låna, mest så jag ser hur du gjort. Tack!!

      Ursprungligen postat av Rullknäckarn Visa inlägg
      Jag har svetsat stänger i rostfritt på jobbet, skruva upp dom på väggen och vips ser du allt + att det är lätt att plocka ihop några boxar när man ska ut!!

      Ps. 3-400 beten bara? Är du amatör eller?!
      http://thepikefather.wordpress.com/

      Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Reitmond Visa inlägg
        Jag har en stilla undran.
        Hur förvarar ni era beten? För er som har 50-100-200-300-400 jerkbaits, stora wobblers, tailbaits, osv.

        Jag kör idag 7-8 Plano 3730, 2st 3700, skokartonger och lådor och proppar in allt i ett kassaskåp modell äldre och aptungt.
        Men under isfrisäsong vill jag ha ngn bra idé från er där man kan förvara dragen överskådligt, och lättåtkomligt.
        Jag har varit inne på arkivlådor att hänga dragen i, snickerboaverktygstavlor med krokar, butiksinredning.
        Men har man mycket drag så blir det en massa arkivlådor, tavlor osv. Någon mer än jag har säkert tänkt tanken, eller har ett bra tips?

        [ATTACH=CONFIG]37484[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]37483[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]37485[/ATTACH]

        Ps: Jag vet det här är ett i-landsproblem. Så har du inget vettigt att säga så skriv gärna det också.
        Hej Klas Skoglund;

        Krokarna rostar snabbt om du lägger dina blöta jerkbaits och wobbler i plastlådor. Bästa och mest överskådliga sättet att förvara de stora betena är att förvara dem hängande i en eller flera kylboxar enligt nedan:

        Häng dina stora wobbler och jerkbaits på insidan av en kylbox.
        Jag har mina stora jerkbaits och wobbler (Bomber 17A och 17J, Cisco Kid 1800, Rapala Magnum, Teddy Baits, Bomber Jerk, Saida Jointed, Suick Thrillers, Swim Whizz, Westins Jätte m.fl.) hängande på insidan av en kylbox med bärhandtag. Fördelarna med att ha sina jerkbaits och wobbler hängande i en kylbox är flera! Dels får bättre överblick och kan snabbt byta bete. Dels så torkar wobblerna snabbare och lättare och krokarna rostar inte så fort. Förr köpte jag dessa kylboxar både hos ICA och Coop. De kostade cirka 100 kronor/st. och fanns i olika färger. Säkerligen går de att få tag på hos Coop, Rusta och andra varuhus idag också.

        Klas Skoglund, har man som du 300-400 jerkbaits, stora wobblers och tailbaits, då får man utöka antalet kylboxar till 10 - 12 st och då får alla dina beten plats. Har du lagerhyllor hemma kan du ha upp till fyra med beten välfyllda lagerhyllor i ditt fiskerum eller garage....

        http://www.trumman.com/fisketips/fisketips_06.htm
        Old Firehand
        www.trumman.com
        Senast ändrad av Old Firehand; 2012-01-19, 16:49.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Reitmond Visa inlägg
          Robert, om du orkar nu under vintern får du gärna ta en bild och PM:a till mig. Svets har jag så jag kan låna, mest så jag ser hur du gjort. Tack!!
          Ska göra ett par längder till nån kväll på jobbet. Kan fota lite åt dig då!!

          Och vadå vinter? Havet ligger öppet hemma!!

          Kommentera


          • #6
            Rullknäckarns grej e kanon men om du vill göra det lite enklare så skruvar du upp 4 regral som bildar en ram sen skruvar du längsgående lister med lagom mellanrum så kan du hänga betena där.

            Rullknäckarn: Enligt vad rykten sagt mig så är inte dina beten en samling. Det är en sjukdom..........
            Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

            http://www.kingofmälaren.se/

            http://xn--kingofmlaren-mcb.se

            www.huntyardberras.com

            www.bjerks.se

            http://leech4you.se/


            Fångstgaranti

            Kommentera


            • #7
              Jag skruvade upp 5 "hörnskyddslister" på garageväggen...funkar kanon....ca 100 beten per list
              Daniel Granholm
              Tävlingsansvarig Svenska Gäddklubben

              Kommentera


              • #8
                Nu har jag också mitt i lådor men vanlig trälist uppskruvat på väggen måste vara det enklaste och få bra översikt på alla beten.

                Kommentera


                • #9
                  Eller så går du å köper några skysta gardinstänger å hänger upp, så har jag det.
                  www.Robmaster.se

                  Kommentera


                  • #10
                    En torkhiss som man hänger tvätt i lägenheter!Bara å sänka ner å plocka d man vill ha!:-P

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 563 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 320 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 454 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 315 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 553 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X