Fiske vid Tisaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske vid Tisaren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske vid Tisaren

    Nån som vet om det är fiskekort som gäller om man fiskar från land vid Tisaren-Hallsberg?
    det står regler gällande för fiske PÅ Tisaren

  • #2
    Fiskekort gäller. Man köper det i kiosken på järnvägsstationen. Men utifrån min egen begränsade erfarenhet lönar det sig knappt att fiska från land i Tisaren. Även med båt eller kanot är det svårfiskat, och man behöver rätt bra lokalkännedom.

    P.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Coronet27 Visa inlägg
      Nån som vet om det är fiskekort som gäller om man fiskar från land vid Tisaren-Hallsberg?
      det står regler gällande för fiske PÅ Tisaren
      -------------------------------------------------------------------------

      Hej Coronet 27;

      1 Juni 1973 fiskade jag i sjön Tisnaren utanför Katrineholm tillsammans med Svenskt Fiskes (Sportfiskarnas) redaktör Olle W. Nilsson (in memoriam). Jag returnerade en liten Gädda på 2,7 kilo som högg på en ledad, Jointed Cisco Kid Blue Silver samt hade ett extra hugg.. Olle W. hade ett Gäddhugg på en av mina egentillverkade LEF Striker Red Head wobbler.. Kjell Lagergren som också var med i båten fick en 1,5 kilos Gädda på en ABU Hi-Lo Black Silver. Det blåste 4-5 m/sek västlig vind. Ytvattentemperaturen var +22 gr.C. Vattenståndet var lågt - 4 dm. Som slutresultat var fisketuren helt misslyckad jämfört med vårt normala Gäddfiske i Trosa skärgård runt Askö och Mörkö...

      Memories...
      Old Firehand
      Leif Engström

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
        -------------------------------------------------------------------------

        Hej Coronet 27;

        1 Juni 1973 fiskade jag i sjön Tisnaren utanför Katrineholm tillsammans med Svenskt Fiskes (Sportfiskarnas) redaktör Olle W. Nilsson (in memoriam). Jag returnerade en liten Gädda på 2,7 kilo som högg på en ledad, Jointed Cisco Kid Blue Silver samt hade ett extra hugg.. Olle W. hade ett Gäddhugg på en av mina egentillverkade LEF Striker Red Head wobbler.. Kjell Lagergren som också var med i båten fick en 1,5 kilos Gädda på en ABU Hi-Lo Black Silver. Det blåste 4-5 m/sek västlig vind. Ytvattentemperaturen var +22 gr.C. Vattenståndet var lågt - 4 dm. Som slutresultat var fisketuren helt misslyckad jämfört med vårt normala Gäddfiske i Trosa skärgård runt Askö och Mörkö...

        Memories...
        Old Firehand
        Leif Engström
        Respekt!

        Vid den tidpunkten var jag bara en palt med ett bambuspö och en gammal Abumatic med tillhörande slitet spö.
        Anteckningar ända från den tiden måste vara häftigt att kunna gå tillbaka och kolla i för statistik och minnen mm genom åren!
        Antar att det är dylik förutseende noggrannhet som kännetecknar en professor…

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Arbetar...
        X