Vilket fiskesätt är effektivast vid fiske efter abborre? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket fiskesätt är effektivast vid fiske efter abborre?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vilket fiskesätt är effektivast vid fiske efter abborre?

    Hej!

    Jag ska göra en undersökning om vilket fiskesätt som är effektivast när man fiskar efter abborre. Det finns 4 olika alternativ:

    Spinnfiske, Flugfiske, Mete och Annat om det du anser som effektivast inte finns med i alternativen.

    Tacksam för så många svar som möjligt! Har ni frågor så ställ dem i tråden

    Mvh Niklas
    35
    Spinnfiske
    11,43%
    4
    Flugfiske
    5,71%
    2
    Mete
    71,43%
    25
    Annat
    11,43%
    4

    The poll is expired.

    Senast ändrad av Fenan i vassen; 2012-05-09, 11:42.
    fishing is the only right!

  • #2
    Mete, alla dagar i veckan.

    Kommentera


    • #3
      Frågan är ju lite dåligt formulerad kan jag tycka, med effektivitet kan man ju mena många saker

      Om det är tid mellan hugg som räknas så vinner ju mete hela dan varje dag, men om storlek är målet så måste jag nästan säga jigg/spinn då det är där jag tagit mina största.

      Kommentera


      • #4
        Måste väl vara pimpelfisket som är effektivast, i alla fall när det gäller antal.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av norrpan42 Visa inlägg
          Frågan är ju lite dåligt formulerad kan jag tycka, med effektivitet kan man ju mena många saker

          Om det är tid mellan hugg som räknas så vinner ju mete hela dan varje dag, men om storlek är målet så måste jag nästan säga jigg/spinn då det är där jag tagit mina största.
          jo, kan vara så ja. Menade mer i allmänhet vilket sätt som är effektivast, alltså antal, storlek, svårighetsgrad mm.
          fishing is the only right!

          Kommentera


          • #6
            Av de alternativen du nämnt så tycker jag mete. Fångstgaranti nästan, tycker det utklassar spinn i 9 fall av 10. Dvs i antal. Storlek tror jag dock Spinn kan ge en bra fight.

            Pimpel fiske är ju bevisat effektivt för de som vet vad de håller på med, jag har fått 1 abborre på pimpel, har tummen mitt i handen när det gäller vinter fiske.

            Kommentera


            • #7
              Mete på alla sätt o vis men ska det vara storlek på borrarna så föredrar jag att ha löjja på kroken men mask funkar ju oftast det med o ger väl mest fisk ...men inte störst min erfarenhet i alla fall...

              Kommentera


              • #8
                Solklart Spinn med jigg, både vad gäller storlek och antal. Små färgglada jiggar och UL utrustning. Roligare samt effektivare än att meta
                Varje vatten har sitt liv.

                Kommentera


                • #9
                  Bottenmete, med ett pater noster tackel med mask på som hänger ca: 30cm upp från botten ger mig flest abborrar. Största abborren på detta sätt för min del är på 830g men det blir det mest tusenbröder och mört.

                  Kommentera


                  • #10
                    Bottenmete eller flötmete med löja och mört har helt klart skördat flest storabborrar. När det kommer till antal är maskmete eller pimpel överlägset.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Xerup, 2022-08-11, 20:19
                    38 svar
                    3 620 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke203  
                    Arbetar...
                    X