Haspel eller multi till abborre? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haspel eller multi till abborre?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det skulle nog kännas knepigt i handleden flera dagar efteråt om jag skulle fortsätta jigga med multi. Har värkt något förjävligt efter dom gånger jag provat, har iofs inte provat att jigga vänster multi vilket borde funka.

Kommentera

Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
      Det skulle nog kännas knepigt i handleden flera dagar efteråt om jag skulle fortsätta jigga med multi. Har värkt något förjävligt efter dom gånger jag provat, har iofs inte provat att jigga vänster multi vilket borde funka.
      Min vänster handled är helt paj. Har förslitningsskada efter boxningen. Men vevar med vänster när jag behöver trixa mycket med handleden och det funkar kannon. Men är det så att det funkar bättre med haspel så självklart ska man köra haspel. Det hade jag gjort. Det viktigaste att man håller hela säsongen och inte vilka rullar man kör.

Kommentera

Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Min vänster handled är helt paj. Har förslitningsskada efter boxningen. Men vevar med vänster när jag behöver trixa mycket med handleden och det funkar kannon. Men är det så att det funkar bättre med haspel så självklart ska man köra haspel. Det hade jag gjort. Det viktigaste att man håller hela säsongen och inte vilka rullar man kör.
        Som tur är så föredrar jag hårdbeten och jiggar endast i sällsynta fall så slipper man stå och skämmas med haspeln allt för mycket :⁠-⁠D

Kommentera

Uppvuxen med multirulle sedan några år gammal, ägde totalt en enda haspel fram till runt 20-årsåldern då det blev ett par till.
          Valet här blir därför multi.

Har dock gått över mer till haspel till allt möjligt fiske på senare år, dels för det skonar kroppen något men även då jag tycker det är
          svårt att hitta vettiga spön (i min prisklass) till multirullarna i Sverige.
          Sen är jag lite anti-mode, ju fler reklampojkar som står och vrålar om häftiga multirullar, desto mer avsmak känner jag (störtlöjligt av mig men ingen är perfekt, gäller att uppehålla cyniska surgubbe-fasaden).

Bedriver ändå mer än hälften av fisket från land, 90% av båtfisket samt i princip allt jiggfiske med multi. Hade blivit större andel om jag haft möjlighet att ta hem rätt spön till mina multirullar.
          Aldrig förstått mig på jiggfiske med haspel.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Bergman, 2016-01-10, 08:41
          40 svar
          920 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Piscantur stercore  
          Startad av lausvik, 2018-01-18, 21:52
          94 svar
          1 946 visningar
          0 gillar