Första tävlingen för säsongen är alltid extra spännande och jag personligen kan vara lite smått nervöst illamående innan start, men så fort man drar iväg efter starten har gått så släpper alla spänningar och en mindre adrenalintillströmning kommer och ger en 100% tävlingsfokus.
Starten.
Nytt för i år var att vi inte hade ett enda pass i Hovran inför denna tävling. Vi hade dock en plan färdig baserad på tidigare erfarenheter och vi har tidigare bevisat för oss själva att det gäller att hålla sig till planen så tillvida att inte allt går snett, vilket kan ha hänt under en kommande tävling, mer om det i ett senare inlägg…

Vädret bestod av*strålande solsken, bleke och drygt 20 plusgrader. Inte idealt för gäddfiske kan tänkas, men vi prickade rätt med våran plan och lyckades under dagen dra upp totalt 7st gäddor varav*totallängden av de 5 längsta blev 432cm vilket räckte hela vägen till en första plats! Joakim (hädanefter*Rane)*drog (som vanligt) flest och störst fiskar och det tackar jag och Danne*för! Den här dagen var dock första gången på många tävlingar*där allas våra fiskar räknades in i totalen och extra kul att alla faktiskt fick fisk, vilket inte alltid är fallet kan jag intyga…
Kvalificerade lag.
Här*hittar ni resultatlistan.
Vi vill passa på att tacka Niclas Åhrman och Sportfish Masters men även rikta ett stort tack till Andreas Jax på Dalarnas Sportfiske/Hedemora Fiske och Fritid som ställde upp som värdbutik!
Ses i Karlskrona!

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Starten.Nytt för i år var att vi inte hade ett enda pass i Hovran inför denna tävling. Vi hade dock en plan färdig baserad på tidigare erfarenheter och vi har tidigare bevisat för oss själva att det gäller att hålla sig till planen så tillvida att inte allt går snett, vilket kan ha hänt under en kommande tävling, mer om det i ett senare inlägg…

Vädret bestod av*strålande solsken, bleke och drygt 20 plusgrader. Inte idealt för gäddfiske kan tänkas, men vi prickade rätt med våran plan och lyckades under dagen dra upp totalt 7st gäddor varav*totallängden av de 5 längsta blev 432cm vilket räckte hela vägen till en första plats! Joakim (hädanefter*Rane)*drog (som vanligt) flest och störst fiskar och det tackar jag och Danne*för! Den här dagen var dock första gången på många tävlingar*där allas våra fiskar räknades in i totalen och extra kul att alla faktiskt fick fisk, vilket inte alltid är fallet kan jag intyga…
Kvalificerade lag.Här*hittar ni resultatlistan.
Vi vill passa på att tacka Niclas Åhrman och Sportfish Masters men även rikta ett stort tack till Andreas Jax på Dalarnas Sportfiske/Hedemora Fiske och Fritid som ställde upp som värdbutik!
Ses i Karlskrona!
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Hoppas allt är bra med den lille.
Kommentera