McTail-lånet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

McTail-lånet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • McTail-lånet

    Känner ni igen att det börjar eka oroväckande ihåligt och tomt i kassan runt den 15:e till 20:e varje månad? Att den surt förvärvade lönen är bränd och att nästa inte dyker upp förrän den tjugofemte? Ni är inte ensamma. Men vad ska man egentligen göra i detta läge? Tja, sms-lån finns ju alltid men räntan är gruvlig och att råna en bank är inte att rekommendera. Det oetiska med rån åsidosatt; det är väldigt svårt att fiska gädda frihetsberövad.
    De flesta med detta bekymmer får vardagen att fungera ändå. Det blir helt enkelt rotsakssoppa och knäckebröd sista veckan innan löning. Men inte för alla. Vissa är mer företagsamma. Så till den grad att man lyckats göra det räntefria korttidslånet till något av en konstform. Jag talar om det så kallade McTail-lånet. Ett lån som inte är fiktivt påhittat av min tvivelaktiga fantasi utan hämtat direkt ur närliggande verklighet.

    Plastbetet på bilden har inget med texten att göra.


    Detta lån går till enligt följande. Först lägger du ut på valfri köp & säljsajt att du har 3 x 3 McTails i trä, handsnidade av Claes, i ovanliga färger, till salu. Dessa beten brukar kunna inbringa minst 800 spänn styck men du begär 1600:- för trepacket. Inom fem minuter har du sedan sålt dessa tre trepack och ivriga betessamlare, som inte vill gå miste om denna chans, swishar pengarna efter löfte om att dina egna bilder på betena kommer inom kort (i annonsen syns bara bilder du lånat från nätet). Plötsligt har du 4800:- på kontot och livet leker igen. Du svarar trevligt till dina köpare att allt är frid och fröjd men att du för tillfället befinner dig på jobb utomlands och skickar betena så fort du kommer hem igen. Det går några dagar och köparna börjar oroligt att skruva på sig och ber ännu en gång om bilder på de beten du påstått besitta. Du låter då meddela att arbetet utomlands blivit något försenat men att du givetvis ska göra rätt för dig så fort du är hemma igen. Inga problem. I värsta fall kan du ju alltid betala tillbaka till den som känner sig olustig över situationen, erbjuder du vänligt. Köparna är vid det här laget klart misstänksamma men ger det hela en chans till.
    När så den 25:e kommer, och lönen likaså, har det gått över en vecka sedan affären genomfördes och köparna är förbannade. Det är dags att avsluta det hela. Du hör av dig och säger att du fortfarande är fast på jobb utomlands, ber så hemskt mycket om ursäkt för det hela men att det låg utanför din kontroll. Du frågar de tre köparna om de kanske vill ha sina pengar tillbaka och det vill de sannerligen vid det här laget. Du betalar tillbaka och voilá = det räntefria korttidslånet är ett faktum. Det är nästan vackert i sin snillrika enkelhet.
    Missförstå mig dock inte nu; detta är inget jag rekommenderar. Även om jag imponerades av denna udda lånemetod så är det förstås oetiskt och taskigt. Kanske rentav olagligt. Dessutom blir man nog rimligen bränd ganska fort på olika köp & säljforum efter några försök. Så till er som kände att ni fick tips inför framtiden här; kör på rotsakssoppan och knäckebrödet istället. Det blir enklare så. Och framförallt väldigt mycket snällare.
    Skitfiske på er, så länge!



    Läs mer på bloggen
    www.fisheco.se/blogg/fiskesyndrom/

  • #2
    Detta är nog betydligt mer vanligt än vad man önskar att det vore.
    Helt sjukt beteende.
    Ingen fisk är chans för fisk.
    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

    Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

    Kommentera


    • #3
      Vet vilken annons det gäller Tobbe W på FB
      Skulle också få köpa dom , först ville han ha pengarna swishade & han skulle skicka betena så fort han kom hem för han jobbade utomlands , det kändes konstigt & jag förslog att jag swishar när han kommer hem & kan leverera , fick svaret att dom var SÅLDA .

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
        Vet vilken annons det gäller Tobbe W på FB
        Skulle också få köpa dom , först ville han ha pengarna swishade & han skulle skicka betena så fort han kom hem för han jobbade utomlands , det kändes konstigt & jag förslog att jag swishar när han kommer hem & kan leverera , fick svaret att dom var SÅLDA .
        Man får passa sig jävligt noga på Facebook.
        Chansen att bli blåst känns väldigt överhängande tyvärr, så länge som man inte handlar av kända personer.
        Ingen fisk är chans för fisk.
        https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

        Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
        https://www.youtube.com/user/jurgenjons

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
        11 svar
        3 151 visningar
        2 gillar
        Senaste inlägg Henke E
        av Henke E
         
        Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
        85 svar
        5 705 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Xerup
        av Xerup
         
        Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
        26 svar
        2 226 visningar
        15 gillar
        Senaste inlägg anteman
        av anteman
         
        Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
        12 svar
        537 visningar
        2 gillar
        Senaste inlägg Flex
        av Flex
         
        Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
        15 svar
        1 420 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg Kolnej
        av Kolnej
         
        Arbetar...
        X