Ingen karp under första passet! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ingen karp under första passet!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ingen karp under första passet!

    Ber om ursäkt för att jag inte har skrivit på ett tag, det rör sig inte om någon blogg eller skrivtorka, har bara inte haft tid. Jag har dock några aprilpass efter karp under bältet och fisket har milt sagt varit tjurigt.
    Flötmete i ett djupare parti av gölen.
    Jag startade med ett pass i Svarte göl och mäskade en plats,var jag tidigare har fått karp tidig vår och lade ut majs, pellets och vit ris med en fruktig doft. Detta skedde under ett par dagar, var jag ändå var ute med Kasper som ska rastas.
    Mina två lyftflöten.
    Två flöten ställdes in för fiske med lyftmetoden, en suverän metod för väldigt många fiskar. Majs och fake maggots/gozzerlarv blev mina valda beten till en början och min väntan kunde börja.

    Lite plock från mört, men inget annat hände under dagen och jag provade min brödstans som jag tillverkade av en bit från ett gammalt metspö.
    Hemmagjord brödstans.
    Den fungerade alldeles utmärkt, ska bara limma fast ett stopp inuti, men testet gick bra och jag fick fina brödbitar i önskad storlek.
    Kroken förs in i skåran och det är klart för fiske.
    För mindre brödbitar, räcker det med en bit och det är bara att föra krokspetsen in i skåran och dra ut vrödet och allt sitter perfekt, klart för fiske.
    Färdigt bete i bra storlek.
    Jag ville ha lite större brödbit och pressade två bitar och det gick bra det också och fick pressa ut dessa med en pinne.
    Jag klämmer ihop brödet lite mellan tumme och pekfinger.
    Jag klämde ihop dessa två bitar och fäste kroken rakt genom både och lade ner det hela i vattenkanten och det blev som följer ...
    Fluffar upp sig direkt.
    ... brödet fluffar upp sig direkt vid kontakt med vattnet och kroken döljs och det kan bara vara en fördel eller hur?
    Efter 1 minut och kroken i storlek 6 syns inte.
    Här efter ca en minut, ett väl synligt bete, doften av bröd, som kan boostas om man vill och normalt sett passerar ingen karp detta bete.
    2 cm stora fakemaggot/Gozzers över vanligt ris.
    Jag testade även mina egna fake Maggot/Gozzers som är 2 cm långa, då jag hade ris utlagt och det resulterade i ett perfekt lyftnapp senare under kvällen och jag trodde.....

    Mothugget sade mig något annat och jag kunde veva in en större braxen som föll för mina fakebaits, så är livet, nästa gång kanske det är en av gölens karpar som hittar fram?
    Närmre än så kom jag inte karpen.
    Jag testa även dessa maggot för Mag Aligners och det funkar riktigt bra, du delar denna stora maggot på mitten och använder bara halva till din Mag Aligner. Träd den på kroken med tjocka änden först och sedan monterar du ett par levande maggot på kroken.

    Du får en Line Aligner effekt som ser till att kroken vänder sig fort och rätt. Du får även väldigt bra hookholds då karparna älskar maggots och beten hamnar oftast en bra bit in i munnen.

    Du hittar mina Maggot/Gozzers genom att klicka in dig på Carpio Developments, du hittar den längst upp på högre sida. Där hittar du mina produkter och det kommer med tiden flera produkter och i det närmsta blir det krokar, putty, riggmaterial och leadcore mm. Alla produkter är testade av mig själv och bland karpgrejorna är det samma saker som andra säljer, skillnaden är antalet och priset. Skitfiske på er alla!


    Läs mer på bloggen

  • #2
    Har du varit och fiskat nåt i Stripa Karpdammar? Ser jäkligt fint ut, dom finns på FB nu.

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
    11 svar
    3 093 visningar
    2 gillar
    Senaste inlägg Henke E
    av Henke E
     
    Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
    77 svar
    4 904 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Xerup
    av Xerup
     
    Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
    26 svar
    2 215 visningar
    15 gillar
    Senaste inlägg anteman
    av anteman
     
    Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
    12 svar
    527 visningar
    2 gillar
    Senaste inlägg Flex
    av Flex
     
    Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
    15 svar
    1 411 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg Kolnej
    av Kolnej
     
    Arbetar...
    X