Älvkarleby | Många kast blev det - och vattnet som försvann! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Älvkarleby | Många kast blev det - och vattnet som försvann!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Älvkarleby | Många kast blev det - och vattnet som försvann!


    Svedda med en av två idag 27 juni!
    Minken Tamer från Orsa drog två igår den 26e!
    En som fått lite ont i hakan får hjälp tillbaks i spat!
    Jussi med en fin lax på strax under 8 kg!
    Ampa drog två fina!
    Spas, en annan laxräv drog
    upp denna.
    Strax efter 23:00 avslutades fisket!
    Tog ut komp-timmar den här tisdagen för att göra en tur till laxfisket vid älventillsammans med min fästmö. Har under våren varit si och så med vattenföringen i Älvkarleby, som i så många andra laxförande älvar i vårt avlånga land, så förväntningarna var inte speciellt stora. En hel del fisk har dock synat insidan av fiskarnas håvar vilket är skoj för de som nöter på! Behållningen ikväll var att träffa så många vänner, var ju faktiskt hela två år sedan jag besökte älven sist. Suget efter detta fiske svalnade säsongen- 16, trängsel, stress , och förändrade förutsättningar på det privata planet är delar av historien. Men som sagt, kul att vara på plats igår igen! Vattenföringen var riktigt bra när vi kom ner, uppemot 370 kubik. Så jag började vid mitt gamla favoritställe, som inte levererat bra på rätt många år, vad det beror på ska jag låta vara osagt. När jag klev ner vid ingången intill de gamla stolparna vid älvkanten så hoppade en fin lax alldels framför fötterna på mig. Fantastiskt skådespel, men omöjliga att fiska på, åtminstonne med spinnfluga. Efter ett par timmars fiske där sjönk vattnet och vi promenerade över till Korallen. Hyfsat vatten fram till 23-tiden men strax efter så var 80 k ett faktum och varenda sten i pumpgropen mitt emot blev synlig. Som sagt skoj att köra ett pass, men den passion som fanns för detta fiske finns inte där längre. På torsdag kör vi Testebo med de lätta grejornaoch hoppas få se någon harr. Nedan följer ett gäng bilder från i går och i dag! Många duktiga laxrävar finns det!

    Kimmo drog upp en lax ur älven igår. Storås tar ett par om dagen nu! Grattis boys!
























    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 151 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
85 svar
5 721 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 227 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
537 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 420 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X