Kvällsfiske eftert abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kvällsfiske eftert abborre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Kvällsfiske eftert abborre

    Spinnfiske efter abborre en ljummen julikväll....Det är sommar på riktigt för mig.

    Igår körde jag och brorsan ett kvällspass riktat mot stor abborre och det gick sådär om jag ska vara ärlig. Det blåste alldeles för mycket vilket försvårar en bra kontakt med betet och abborrarna var verkligen svårtrugade.
    Men efter några händelselösa timmar med enbart smånapp och tappade fiskar lyckades jag nita dit en ädel krigare i randig rustning.

    Den nya måttbrädan från Darts är verkligen trevlig.
    Rullas ut/ihop och hålls på plats med kardborreband. Dessutom är den riktigt snygg och som ni ser på bilden nådde abborren den magiska gränsen för "Mega Perch"!
    Däremot hade den varit ännu bättre med vit bakgrund. Det kan vara svårt att se de yttersta fenstrålarna mot det svarta på foton, något vi märkte på tävlingen gösborren där vi använde en liknande men längre variant från D.A.M Effzett.

    47 cm ren kärlek!
    En otroligt vacker krigare i absolut toppkondition. En skön belöning för fruktlösa timmar i halvmetershöga vågor.

    Självklart får en sådan magnifik fisk simma tillbaka och förhoppningsvis dela med sig av sina gener till nästkommande generationer.

    Tack o hej för den här gången!
    Tjipp//Micke


    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 153 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
85 svar
5 730 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 229 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
537 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 420 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X