Båten inn fra kulden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båten inn fra kulden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Båten inn fra kulden

    Siden vi går med flytteplaner og huset vil bli solgt før jeg vet noe om hvor jeg skal bo fra våren av, la jeg ut en annonse på Finn der jeg etterlyste garasjeplass for Starwelden min.

    Litt overraskende fikk jeg flere svar på annonsen. De fleste hadde dog ikke lest annonsen skikkelig før de tok kontakt. Samtalen gikk typisk:
    • Garasjeier "Hei, jeg har en garasjeplass du kan leie"
    • Meg "Flott, du så i annonsen at plassen må være minimum 7,4 meter lang?"
    • Garasjeier "Åhhhh"
    Jeg slutter aldri å forundre meg over at folk ikke leser annonsene de svarer på før de svarer. Men så dukket det opp en kar som faktisk hadde lest hele annonsen. Dermed var det gjort, jeg ble leietager av en garasjeplass, Dessverre rakk jeg ikke å flytte båten før snøen kom, og tanken på å måke frem båten gjorde at selve flyttingen ble utsatt flere ganger. Men så dukket det opp noen ledige timer og da var det bare å gripe spaden fatt og gå løs på snøen.
    O snø med din glede?

    Sjelden har uttrykket "du får ta det som trening" vært mer meningsfylt. Med snøen borte helte jeg kokende vann på låsene jeg bruker på tilhengeren og trodde jeg var klar.

    Vanligvis jekker jeg opp hengeren på høsten og setter et par trestubber under ramma på hengeren så det ikke er press på dekk, felger og aksling. Men siden båten egentlig skulle flyttes gjorde jeg ikke det i høst, noe jeg fikk angre på nå. Dekkene hadde sunket litt ned i plenen slik de pleier, og i det søkket hadde det samlet seg vann som nå gjorde at dekkene hadde frosset fast. DØNN fast. Et øyeblikk der var jeg bekymret for at jeg kom til å ødelegge dekkene før de ville slippe bakken, men Teriosen vår slutter aldri å overraske meg og klarte å røske løs hele stasen etter en runde med ekstra grus under dekkene på bilen. Den bilen er virkelig en traktor forkledd som personbil.

    Dermed endte båten med nytt bosted. Her er det tørt og med en håndfull plussgrader så hun bør tørke fint opp også. Sikkerheten er også vel så godt ivaretatt som i hagen vår, uten at jeg skal gå inn på detaljene der.

    Nytt bosted innendørs.

    Der skal hun få stå og slappe av et par måneder til før sesongen starter. Jeg gleder meg!


    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 166 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
85 svar
5 770 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 229 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
537 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 420 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X