Nytt år nya möjligheter! Y-m-d H:i - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt år nya möjligheter! Y-m-d H:i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Nytt år nya möjligheter! Y-m-d H:i


    Då var vi här igen, årets första inlägg efter en kort vinter kan man väl ändå säga.
    Så kort att man inte fått hem all saker man handlat så nu sitter man här hemma och kollar på alla andra som trotsar kylan istället.
    Nej så farligt är det inte =)

    Hade ett rätt bra år förra året trots en del riktiga bompass lyckade jag flera gånger ha riktigt sjukt fiske med 6-7 och 8 st på bara under en helg och inte bara en gång utan 3 gånger. Inte så vanligt så det är man mer än nöjd med.

    Jag vet att jag skulle komplettera inlägget från fjor med mer info men jag har ärligt talat inte orkat, får skylla på julmaten!

    I år bestämde jag mig för att prova rullar från Daiwa så det ska bli spännande, det var nog nästan 10 år sedan jag hade ett par daiwa rullar till karpfisket.
    De gamla jag hade var jag inte alls nöjd med så jag hoppas de är så bra som de lovar.
    Mycket kan hända på några år de kanske har skärpt till sig nu så skall bli kul o prova.

    Ett nytt brolly skall det också bli i år men vilket har jag inte riktigt bestämt mig för än, måste vara smidigt, lätt och med ventilation baktill.

    Planen i år blir att fiska mycket hemmavatten som håller stor fisk, förra året var fokuset mer på att fånga tio kilos fiskar från olika nya vatten.
    I år blir det mycket camping då sjöarna här runt om kanske inte har så stort bestånd men fisken när den väl nappar är i fin kaliber.
    Så vem vet planen och önskan är att man höjer sitt PB kanske i år, det hade varit så jäkla grymt!

    En annan sak att se fram emot är att min yngsta dotter samt hund kommer att göra mig sällskap under de flesta passen under 2019.
    Skall bli riktigt kul med dessa två busfrön om inget annat spännande, så vi får se om det kanske blir en liten fiskare av henne.
    Hunden har jag inget hopp för han följer bara med xD


    Ruben en väldigt säregen fralla xD



    Läs mer på bloggen
    Slaaack Liiiines!!!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 153 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
85 svar
5 723 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 227 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
537 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 420 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X