Lite rekommendationer från Karpfiskebutiken! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite rekommendationer från Karpfiskebutiken!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Lite rekommendationer från Karpfiskebutiken!

    Jag tänkte ge er lite rekommendationer från Karpfiskebutikens gedigna sortiment av fiskeprylar och det kommer mera framöver. Jag ska redan här säga att på inget sätt är sponsrad eller får något billigare eller får något gratis för test. Nej jag betalar för allt, som sig bör, så nu vet ni och jag slipper förhoppningsvis tramset som uppstod runt Metebolaget.
    Jag kommer att recensera det jag köper och provar och det sker nog på båda mina bloggar och jag ska fortsätta på samma sätt som innan, gå in på detaljer mm, det gillar ni. Så får det bli och skulle det finnas något som faller er i smaken, så kommer länken här: www.karpfiskebutiken.se eller så kan du klicka på loggan till höger i menyn.
    Välgjorda med bra komponenter.
    Jag ska börja med ett litet paket med tre stycken av den berömda Ronnie-riggen, priset är 29 kronor. Bra pris, vassa krokar som är starka, bra komponenter och riktigt välgjorda.
    Det blir inte så mycket bättre för det priset, det går inte att själv göra det billigare med tanke på vad komponenterna kostar oss.
    Bara att knyta sina riggar.
    Jag fiskar oftast över silt och andra dyiga bottenförhållanden och här har jag valt Ace Camo Core i just silt, det är lite grå och svart blandat om varann och har den rätta stiffness som jag gillar, styrkan är 25 lb.
    Bara att montera sina beten.
    Jag använder olika längder på alla mina riggar och även för dessa, bottnen och framför allt fisken bestämmer detta. Jag har alltid ett flötesstopp eller två på mina riggar, dessa sitter mellan öglan och kroken och jag monterar min putty över dessa stops och allt lägger sig fint mot bottnen.

    Lite putty hamnar också precis under ringen i lekandet, antingen mycket så betet är ankrad fast eller så lite som möjligt, så betet är balanserad, igen är det fisken och bottnen som bestämmer detta. Vilka beten ska jag använda för detta?
    Karpfiskebutikens fina range av pop-ups.
    Jo, det blir en hel del fiske med dessa pop-ups, som jag blev väldigt imponerad av, flytkraften ska ses! Jag fick hem dem för 3-4 veckor sedan och testet visar att dem flyter fortfarande och det är bra, riktigt bra.
    CF och FF pop-ups.
    De finns i olika färger och dofter och i 15 mm och du kan välja vad du behöver. 30 beten per burk för priset av 35 kronor. Färger och doften sitter i länge och dem sväller inte upp så värst mycket som andra på marknaden gör.
    30 beten per burk för 35 kronor.
    Lagom antal per burk, stora valmöjligheter gällande färg och doft och priset ligger helt rätt med tanke på vad andra pop-ups kostar på dagens marknad.

    Vi måste tänka lite på följande: När karpen kommer fram till din pop-up, så är vi nere på 50/50, ska den ta betet eller inte? Jag tror att färgen och doften, just då är avgörande, inte priset eller fabrikat.
    Fina i formen och flyter i evigheter.
    Bra rund form, som man enkelt kan ändra om man så vill. Bra konsistens och som sagt en väldigt bra flytkraft och mer än så behöver vi inte.

    Skarpa färger gör dem bra för vår, höst och vinterfiske, tiden var karpens syn är lite nersatt. CF är en citrus/ pineappel doft med gul färg och FF kallas fruity orange.
    Baitcrafts SK pop-ups.
    Baitcrafts vita SK pop-up ligger på 49 kronor och även där har vi ett bra pris. Burken innehåller ca 60 beten, som har en lite blä blä doft av fisk med en bakgrund av vitlök. Stor flytkraft och en väl synlig vit färg.
    12 och 16 mm pop-ups i samma burk, det gillar jag!
    Bra form och bra doft som skiljer sig lite från andra beten och det kan vara avgörande många gånger med tanke på karpens nyfikenhet. 12 och 16 mm storleken gillar jag skarpt! Vill dem ha dessa så kan du använda 12 mm till din snowman och dem större som en ren pop-up och du har jo även möjligheten att använda en liten pop-up vinterrigg med 12 mm bete.
    Dippar från Pitbull Baits.
    Här tre burkar dipp från Karpfiskebutiken, dem kommer från Pitbull baits dem också och jag ber om ursäkt för att etiketten fattas. Dessa finns i ett större antal och jag kan säga att dessa tre är något av det mest naturtrogna jag har sniffat på under alla mina år.

    Jag har valt dessa för vårens fiske och mitt kommande kallvattensfiske, priset var under vinterrean 15 kronor och det är bra. Jag tror inte att priset blir så värst mycket dyrare framöver, men kolla gärna utbudet i denna range av dippar och du hittar säkert vad du behöver, jag gjorde det.

    Kolla in på Karpfiskebutiken och titta runt, det är super bra service, snabba leveranser och framför allt väldigt bra priser. Skitfiske på er alla!


    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 153 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
85 svar
5 723 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 227 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
537 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 420 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X