Svårt att få tiden på min sida .... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svårt att få tiden på min sida ....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Svårt att få tiden på min sida ....

    Jo, det är lite mycket just nu. Allt från test och licenser för diverse svetstyper och metoder, jobbsök, utbildning och vidare till 60 års dagen, som står för dörren o s v, o s v, ja ni vet säkert hur livet ibland kör ihop sig lite, men jag har hunnit med ett par pass sedan senast.
    Flötmete med majs gav utdelning denna kväll.
    Det har blivit i den närmsta pölen och denna fina fjällis lyfta upp lite majskorn en kväll och än en överraskning från Svarte göl uppmuntrade mig till att söka vidare.
    Denna hade lekvårtor även på sidofenorna.
    Braxenleken står också för dörren, det ska gudarna veta. Helv... med braxen det finns i den gölen och jag vill med ett par bilder visa lekvårtorna på hanfiskens huvud, om nu inte alla visste om detta.
    De flesta hanfiskar bland karpfiskarna utvecklar dessa vårtor.
    Dem flesta fiskar inom karpsläktet, får någon form av förändringar, men bara hanfiskarna. Karp, Id, Mört m fl. Varför vet jag faktiskt inte och det är jo glädjande att vi gubbar inte får knölar i pannan, när .... ja ni vet ... Hur skulle det se ut?
    Braxenhanens lekvårtor.
    Mjölken rinner, dags för leken.
    Braxarna har varit plåga utan dess like och just nu funkar nog bara boilies om man vill ha lite lugn och ro. Dessa boilies ska vara runt 18 mm eller större och fiska gärna med Snowmans om du har stora problem med störande arter i ditt karpfiske.
    Spegel på frilina och majs.
    Denna lilla spegel stod så fint bland dem nyss till ytan kommande Näckrosorna och 3 majskorn på en 6:a, som sakta dalade ner framför den, blev för mycket av det goda och jag kunde efter en kort fight, lägga den till handlingarna.
    Munnskadad fisk igen!
    Här en lite större fisk också från Svarte göl och den har en grym skada i munnen. Och än en gång måste jag tyvärr säga att vårda fiskarna ni fångar, ge dem den vård och dem medel som dem behöver.

    Det är väl i allas intresse att fånga så fina och vackra fiskar som möjligt, både nu och långt fram i framtiden, är det inte så eller handlar det enbart om stor fisk? Alla har varit små, men ska dem bli stora, så måste faktiskt munnen fungera på ett bra och normalt sätt. Skärpning och skitfiske till er alla! Ja du som läser detta, jag är förbannad trött på folk med grejer för 30 000 - 50 000 kronor, men att lägga ner ett par hundralappar på antiseptiska medel, det vill man inte ... Kan någon förklara detta?

    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 163 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
85 svar
5 767 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 229 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
537 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 420 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X