En liten oppsummering av båtfisket sålangt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En liten oppsummering av båtfisket sålangt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • En liten oppsummering av båtfisket sålangt

    Det har vært en mer enn godkjent start på båtfisket 2019. Allerede rett etter isløsningen var jeg på plass med meiteutstyret i ett forsøk på å overliste de vriene men smellfeite førleksgjeddene. To helgers satsing resulterte i to fisker over åttekilosgrensa.

    Først opp kom denne tjukke gjedda på 8680 gram.
    Godbiten tilslutt.


    114 cm og 12940 gram. Upåklagelig kondisjon på det som trolig blir årets fisk
    Det er forøvrig tredje gang jeg fikk hilse på denne Gjedda.

    Spinnfiske var det neste på programmet, og tradisjon tro var det duket for den lille lokale satsingen. Selv om fisket i de lokale småvannene har vært tregt de siste årene, vet man aldri hva som kan skje. Plutselig dukker det opp nye fisker med anstendige vekter.

    I slutten av April kom denne førleksgjedda opp. Den tok en sakte spinnfisket McPike 25cm i fargen fegis. 8200 gram og 99 cm.
    En uke senere var leken plutselig over, og denne gjedda på snaut 110 cm var dessverre ett par kilo unna å bikke de magiske ti. Det er en heftig opplevelse når gjedda tar agnet hardt og brutalt på en meters dyp. McBeast 26 cm i fargene Svart og gull var synderen her. En shad jeg har fått mer og mer sansen for de siste par årene.

    Plutselig var våren over, men kjølig og vått vær sørget for at både vanntemperaturen og vannstanden holdt seg på vårnivå. En kveld etter jobben, hadde jeg med meg Chris Clemenza ut på ett vann jeg ikke har fisket i på flere år men som jeg har hatt trua på. Det som lenge så ut til å bli en blanketur ble plutselig full klaff da vi hørte ett digert plask helt inne ved land under en busk. Etter sikkert 10-15 kast, sa det pang i samme sekund som shadden traff vannet. Gjedda var 112 cm og utlekt.
    9100 gram. Ny pers i vannet! McPike 25 cm har etterhvert fått en bra cv!
    Dette er de foreløpige høydepunktene i 2019. More to come.




    Läs mer på bloggen
    PB
    Gjedde 9540 gr
    Sik 1800 gr
    Ørret 5720 gr
    Røye 2505 gr
    Abbor 1290 gr


    www.mortenopsahl.blogspot.com

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 153 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
85 svar
5 723 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 227 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
537 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 420 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X