Kul med majs och flöte! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kul med majs och flöte!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Kul med majs och flöte!

    Jag har inte all tid i världen till fiske just nu. Har nytt jobb mm och en del annat att stå i, men jag planerar och kommer ut lite då och då. Värmen har spelat både mig och karparna ett spratt, det har varit lek och dem har fortsatt med sina bestyr, typ följa John och inte äta från ytan i någon större omfång.

    Jag har provat flera vatten och det är samma visa överallt och även en del boiliefiskare har haft det lite svårt med flera blankpass i följd. Jag gav mig på Kvarndammen och andra vatten med flötmete och majs och det skulle visa sig vara både givande och riktigt roligt, med andra ord, så funkade det.
    Inga tecken på fisk, bara att leta!
    I Kvarndammen var det dött på ytan, oavsett hur jag och vart jag mäskade. Fisken höll sig under buskar och snår och ville inte äta helt enkelt. 4 rundor runt på alla ställen och inget, men jag såg dem. Dem ville inte äta och fisken var stirriga, så andra metoder var nog att föredra och jag letade vidare.
    Här hittade jag lite av varje!
    Det gick inte att få upp någon fisk och jag beslöt mig för att mäska rejält med majs mitt i den avbildade bäverhyddan och avvakta en timme för att se vad som skulle hända.

    Lite små finare bubblor kom till ytan i den lilla viken var det fanns skugga och jag tänkte att visst lite Sutarfiske är väl aldrig tråkigt. Flötmetet fixades och jag smög mig dit och lodade djupet, så betet stod 1-2 cm över bottnen.
    Nice fish!
    Första nappet var från lite mört och sen kom det en sutare på ca 2 kilo och sen var det över. Nästa pass där blev det lite bättre med två mindre sutare och denna fina koikarp.

    Jag matade på bra med majs och återkomm för mitt tredje pass och nu hade flera fiskar hittat dem gula kornan och det skulle bli en rolig dag i Bäverhyddan.
    Guldklimpen på 900 gram.
    Först två sutare av mindre storlek och så denna rödgula hybrid och mina tankar gick några år tillbaka i tiden, var jag satte ut denna typ i vattnet, mest på skoj. Karp, guldfisk, vad är det? Spelar ingen roll den hade överlevt.
    Sutarduon från en tidig morgon i kvarndammen.
    Ytterligare två sutare och nu lite större och dem kom snabbt efter varann, flötmete och majs är så förbannat effektivt ibland och med rätt inställd djup så spottar dem sällan ut betet.
    Nästa en trea.
    Nästa sutare drog ner vågen till 2980 gram och jag trodde att dagens höjdpunkt var avklarad med denna fina och vackra fisk. Men det skulle bli än mera roligt lite senare på dagen ...
    Rolig trippel av Hybrider som klarat sig.
    ... var jag landade denna trippel av hybrider, karp, ruda, id guldfisk ... jag vet inte vad dessa färgsprakande firrar innehåller, men det var väldigt roligt att se att dem har klarat sig i dammen.
    Kvällsfisk från Svarte göl, flötmete och majs.
    Ett lite sent kvällspass i Svarte göl gav mig denna fjällkarp. Den föll för flöte och majs efter att ha jävlats i flera timmar på ytan, majs är bra!
    Spegel på majs fiskad typ frilina.
    Ett par turer till Linnéasjön har det också blivit och det har inte varit lätt att få fisk, men vadarstövlar, en Sekatör och ett besök ut i Mudhole och denna spegel togs rak under spötoppen. Jag såg den ta mina majskorn och kroken, ganska spännande måste jag säga.
    Jens gillar mina krokar!
    Jens Hermansson gillar min Krokar (Carpio Developmens Kurv Shanx i size 4) och ni ser hans rigg och lägg märke till att Jens använder leadcore som riggmaterial, samt ett justerad flytande bete.
    Hermanssons fisk, en fet zippliner på 9,5 kg.
    Resultatet av detta blev denna vackra zippliner från Rismåla göl med vikten 9,5 kilo, mycket trevligt!
    Jag tycker även att det är trevligt att fiskarna börjar lägga på hullet lite, senast jag fångade denna fisk, vägde den 6,1 kilo, så dem ökar sakta, men säkert.

    Om bara flera av syndikatets fiskare fiskade och mäskade mera, så kommer fiskarna att få föda, bränna energi, äta än mera och växa. Men tyvärr är det inget större trängsel i gölen, snarare tvärtom.

    Det var allt för denna gång, juli blir en tufft jobbmånad, men vi ses ändå här, det kommer att bli en del recensioner, tips och något fiske ska jag nog kunna klämma in också. Skitfiske på er alla!


    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 174 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
85 svar
5 772 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 230 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
537 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 420 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X