Halvårssummering första halvåret 2019 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Halvårssummering första halvåret 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Halvårssummering första halvåret 2019

    Det första halvåret 2019 är väldigt enkelt att summera vad gäller perioden januari - maj, fisket var dåligt. Jag prövade lite nya ställen vilket inte gav önskad utdelning. Inte heller de kända platserna levererade nämnvärt. Hade siktfiske på några tånglakar som antingen var extremt skygga eller inte huggvilliga. Den arten saknar jag fortfarande på fångstlistan. Väldigt mediokert fiske dittills. När vi kom in i juni var abborrfisket igång på allvar. Har haft några riktigt fina pass efter abborre i Värmland.


    Under juni kom även årets hittills två nya arter: grässnultran på en riktad satsning samt sjustrålig smörbult som jag hittade på jakt efter fjärsing. Vad gäller fjärsing har jag inte fått till något bra pass. De verkar inte ha kommit in i lika stora mängder som i fjol då fångstrapporterna duggade tätt. Jag hann även med att göra ett tobisförsök i juni som endast gav andra bifångster.


    Ett helt okej första halvår av 2019 (totalt räddat av juni månads fiske) men hoppas på mer det halvåret som följer. Det väntar lite spännande planer så man hoppas på att kunna notera lite fler nya arter.


    Läs mer på bloggen
    http://enamatorfiskare.blogspot.se
    Instagram enamatorfiskare

  • #2
    När det gäller fjärsing fick jag min första för året idag, och för någon vecka sedan fick även min far en, bägge två var oönskade bifångster vid makrill-dörjning, så en riktad satsning borde nog kunna ge resultat!
    Bägge dessa tog vi från båt en bit utanför Hovs Hallar, men kan tänka mig att det inte är omöjligt från land heller.

    Kommentera


    • #3
      Tack. Har fått rapport även om landfångade fjärsingar. Vi befinner oss på semester i Värmland men kommer iväg till kusten nästa helg. Får köra hårt då.
      http://enamatorfiskare.blogspot.se
      Instagram enamatorfiskare

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
      11 svar
      3 161 visningar
      2 gillar
      Senaste inlägg Henke E
      av Henke E
       
      Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
      85 svar
      5 766 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Xerup
      av Xerup
       
      Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
      26 svar
      2 229 visningar
      15 gillar
      Senaste inlägg anteman
      av anteman
       
      Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
      12 svar
      537 visningar
      2 gillar
      Senaste inlägg Flex
      av Flex
       
      Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
      15 svar
      1 420 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg Kolnej
      av Kolnej
       
      Arbetar...
      X