Feriefiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Feriefiske

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Feriefiske

    Sommeren viste seg fra sin beste side i år. Som nevnt i det forrige innlegget har vanntemperaturen til tider vært for høy for gjeddefiske, noe som egentlig har vært helt greit da det finnes nok av ting å finne på som er vel så artig som å fiske. I løpet av sommeren har det likevel blitt noen turer, både etter Ørret og Abbor. Totalt ble det fire netter i hegekøye på ulvøya i Steinsfjorden med bading, godt selskap og fisking på programmet.



    Utsikten fra hengekøya var noe utenom det vanlige. Dager som denne er vidundlige.
    Abborfiske i Steinsfjorden har vært så som så de siste årene. Jeg husker godt i glansdagene, da vi heiste opp enorme mengder med Abbor mellom halvkkiloen og kiloen på en kveldsøkt. Slik er det ikke lenger, men selv om snittstørrelsen på fiskene er mindre, er det mye fisk å få.


    Abborfiske er moro!

    Lene med double

    Jeg kunne ikke være noe dårligere.
    Joda, det ble ett par korte dorgeøkter etter gjedde også. Lene trakk det lengste strået (noe hun gjerne gjør), mens Frederik og Stine følger med på paravanene.
    Blide karer! sekskilosgjedder er dessverre skjelden vare i Steinsfjorden om dagen.
    En sommerkveld på sitt aller beste!


    Mcperch!! En killer til Abbor. Gjedda sier heller ikke nei takk, og glefser over både shad og sene. Jeg kan skjønne at folk som fisker abbor og gjedde blir furte når gjedda stikker av med agnet..
    Sommerens største Abbor var ikke stor, men en fin fisk på 6 hekto. Det holder for meg enn så lenge. Jeg har imidlertid ambisjoner om å slå persen på 1290 gram i nærmeste fremtid..
    Kan de bli mindre?
    Det ble ikke mye ørret på hytta. Lene fikk to mens jeg blanka. De havnet i steikepanna og smakte fortreffelig.
    Og vips så var sommeren over...

    Läs mer på bloggen
    PB
    Gjedde 9540 gr
    Sik 1800 gr
    Ørret 5720 gr
    Røye 2505 gr
    Abbor 1290 gr


    www.mortenopsahl.blogspot.com

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 151 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
85 svar
5 616 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 225 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
537 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 420 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X