Lite av Karpfiskebutikens utbud del 1. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite av Karpfiskebutikens utbud del 1.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Lite av Karpfiskebutikens utbud del 1.

    Denna gång tar vi oss en titt på lite olika saker som jag har testat och allt kommer från Karpfiskebutiken, en butik som definitivt har landets bästa service och jag vill även påstå att man har Sveriges bästa priser och det är otroligt glädjande.
    Man behöver inte köpa dyra märkesgrejer, var påslagen är mera än 50 % på grund av själva märket. Detta vet nog dem flesta och jag har under dem senaste snart 2 åren provat ganska mycket av Karpfiskebutiken utbud och jag kan bara konstatera att det är bra, riktigt bra på alla fronter.

    Så i dag tar vi ett gäng produkter, så ni får se och höra mina synpunkter och jag hoppas att ni hänger med och sen själv bedömer. Ni kanske rent av besöker Karpfiskebutiken sajt, passa på i dag, var höstrean just har startad.
    Anaconda Tackles Rod Protectors.
    Rostfria Snagbars som är justerbara på höjden och tiden med spö som flyger i sidled är över. Enkla att montera och justera på antingen dina banksticks eller på buzzerbars.
    Justerbara, så dina spö blir säkrade.
    Med dessa ligger dina spö stilla, även under det kraftigaste run du kan tänka dig, tro mig jag har testad att fiska helt locked up och allt som händer är att karpen hejdas i runnet. Priset ligger på 99 kronor.
    Stiff Rig Pouch från NGT.
    Hur det ligger till med fiske med styva riggar, vet jag inte. Själv vill jag ha så raka riggar jag kan frambringa och denna tog jag hem till mina Ronnie riggs som används med Amnesialina och allt är rakt och det för 99 Kronor. Pouchen levereras med 20 stycken runda nålar i svart plast.
    Anacona Tackles Rig Pegs.
    Svarte nålar! Lite svåra för mina feta fingrar att få tag i och jag hittade dessa Rig Pegs från Anaconda. Dem finns i flera färger, vilket gör att man kan ha en färg för varje typ av rigg. 29 kronor för 20 stycken.
    Vilka syns bäst och lättast att få grepp om?
    Här ser ni skillnaden på nålarnas huvuden, väldigt bra grepp och skulle du tappa en i gräset, så hittar du den nog. Tror dem finns i vit, gul, röd och grön färg.
    Tandem Bait Gamer Hooks.
    Jag testade Tandem Baits Gamer krokar för ett tag sedan och fiskade dem typ Claw style och med Snowman riggar. Det rör sig om enormt starka och super vassa krokar i bra camofärg, som inte sticker ut.

    Storlek 6 har jag använd för jungelfiske bland snags i tuffa miljöer och jag garanterar att dem håller! Jag är inte demn som ger en karp lina om jag inte måste, så letar du efter en krok för hook and hold situationer, så har du hittat den.
    Tandem Gamer beskrivning.
    Super fina krokar som jag tycker du ska prova, du blir inte besviken! Jag vet att man inte byter kroktyper eller märken ofta, men testa dessa och känn själv på styrka och skärpa.
    Netfloats från NGT.
    Net Floats är ett måste på alla mina håvar, dessa från Next Generation Tackle kostar endast 39 kronor och du slipper att ha en tung sjunken håv när du ska landa ditt livs firre.
    Att hålla fisken blöt och ren är ett måste.
    Bildtexten är så rätt, men denna Water Bowl är enkel, lätt att packa och tar ingen plats i vår utrustning. Det är en otrolig viktig sak som skall stå bredvid varje matta och finnas till hand under vårt älskade fiske.

    Priset är 129 kronor, köp dig två och du har en bra sopptunna, vattenkanna når du ska duscha under fisket, har du fått för många pilsner i dig, eller blir pissnö .... Sorry guys för detta! Vad jag menar är att det finns många användningsområden för denna mjuka hink och den har en D-ring för fastsättning i marken.
    Ordning och reda på dina glugged baits.
    Vi har alla vari där, man kommer till vattnet och en eller flera burkar har läckt, än bättre är det om det händer i bilen eller hur? Denna Glugg bag från NGT kostar endast 129 kronor och jag lovar och svär att burkarna håller tät med sina gummiringar i locken.

    Allt står snyggt och prydligt, inga läckage och du ser snabbt vad du behöver. Att man sen har tänkt till och gjord en liten hållare för olika verktyg och boilieneedles är bara bra.
    Du måste bara testa dessa Goo´s från Tandem Baits.
    Snart har jag hela rangen hemma av dessa effektiva salvor, alla har gett fisk och framför allt har Coco Vanilla, Fruit Beast och Indianna Hot Spice, som jag har kört med den senaste tiden och mer kan läsa om deras effektivitet under mitt senast fiske i Linnéasjön.

    Dessa Goo´s som jag väljer att kalla dem, har även visat sig väldigt effektiva under ytfiske, var jag lägger lite på en stor naturell Doggy eller lite på ett fakebaits, karpen dras som magneter till dessa dofter. Rangen är stor och priset ligger på 59 kronor för en 100 ml flaska och den håller länge.
    Saker som verkligen lockar karpen.
    Tandem Baits har även dessa Stickt Boosters och här har Pineappel och Sardine Pacific visat sig vara effektiva. Secret Squid och Crazy Lobster som är avbildade har jag redan lagt mina boilies för den kommande säsongen och jag ser fram emot att testa även dessa.

    Igen en större range, priset ligger på 69 kronor för en 300 ml flaska och med tanke på effektiviteten, så är det svinbilligt. Stort användningsområde typ Spodmix, methodmix, för groundbait mm.

    Kan nämna att jag har använd den nämnda Sardine Pacific genom att blanda den med 50 % vatten och hält denna smörja över en hink med små Doggy och det blev en respons jag sent ska glömma under mitt ytfiske.
    Kalamari Squid i 10 och 15 mm.
    Tandem Baits Superfeed Diffusion Boilies är en mix mellan pop-ups och Whafters i en och samma burk. Storleken på dessa beten är 12 - 15 mm och avbildad är det Kalamari Squid, som är en stinkare, med inte så att du blir utslängd från huset.

    Så har du ett vatten var det är fishybaits eller rena stinkare, så tycker jag du ska prova dessa, resultaten är häpnadsväckande, men bara om du är på rätt plats.
    Karpfiskebutikens egna 15 mm Dumbells.
    Jag har snart testad alla pop-ups i Karpfiskebutikens egen range och det rasslar i grejerna lite oftare. Nu har Anders tagit fram 2 stycken pop-ups av typen Dumbell shape och på bilden ser du den rosafärgade The Nutz och den andra lite gråaktiga heter .

    Bra flytkraft som vanligt och jag har testad med lite Tungstensputty på krokskaftet för att få ner dem lite längre mot bottnen och det har varit effektivt. Priset tror jag ligger på antingen 35 eller 39 kronor per burk. Prova dem, alla beten bör inte vara runda ... karp ser former och dessa lurar dem.
    Jag anser att du hittar ingen bättre lina för detta pris!
    Jag har provat många linor under årens lopp och jag har mina favoriter för olika typer av fiske. Jag måste skriva tyvärr här! För tyvärr finns denna lina endast i dimensionen 0,36 mm och det är synd.

    Jag önskar och hoppas att man kan få fram lite andra dimensioner på denna lina. Styrkan och nötningståligheten ska kännas. Sanslös stark, kastar bra, slitstark och ändå ganska mjuk, troligen är denna lina behandlad med Silicone?

    Jag gillar den mörkgröna färgen och jag måste erkänna, att när jag såg vad linan skulle klara i brottstyrka, så flinade jag lite. Men du betalar endast 49 kronor för en 400 meters spole, det räcker till 2 rullar och du kan jo själv försöka att dra sönder denna lina för hand!


    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 153 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
85 svar
5 723 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 227 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
537 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 420 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X