NGT 4-rod quiver/Holdall. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NGT 4-rod quiver/Holdall.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • NGT 4-rod quiver/Holdall.

    Jag har under årens lopp sett en hel del spöbags, en del har varit rena skiten och dem som har varit bra har oftast ett pris som kan avskräcka vem som helst. Nu har jag en riktig bra sak på gång och den kommer från Engelska NGT och du hittar dem hos Karpfiskebutiken för ett väldigt bra pris var alla kan vara med. Vi tar oss en titt!
    NGT Quiver Holdall för 4 tacklade spö.
    Längden är 120 cm och bredden är 33 cm, bredden gör att jag enkelt har en Nash Oval och två håvskaft i huvudfacket, samt en 50 och en 42 inch håv.
    Beskrivningen.
    Den klarar att ta 4 upptacklade spö, som sitter väldigt säkert under transport, något jag kommer till lite senare. på utsidan har du 2 fack för exempelvis banksticks, kaströr eller andra långa saker.

    Det längsta facket är ca 100 cm långt och tar enkelt dina stormsticks och det tyvärr ingen dragkedja, det andra facket har dragkedja och är ca 75 cm långt.
    Dragkedja, inget trams, detta håller!
    Jag har kollat alla sömmar och det är riktigt bra, lika så dragkedjan, som är stark och inte går sönder vid vanligt bruk.

    Materialet är 600 Denier nylon, som är starkt och vattentät och klarar mycket slit mot grenar, stängsel och annat du möter på din väg till fiskeplatsen.
    Bra och starka låsningar.
    Låsningarna för facken är bra, starka och enkla att öppna och du kan justera dessa upp till 6 cm vid behov.
    Vattentät PVC botten.
    Hela bottnen är av vattentät och slitstark PVC, rejält sydd och starkt, inte som en del jag har sett var bottnen har släppt.
    Dräneringshålet i bottendelen.
    Skulle ditt Shelter vara blött eller fuktigt, så rinner vätan ur dräneringshålet i bottnen, det är en större öljett som agerar dräneringshål.
    Vadderad bärhandtag och den justerbara axelremmen.
    Vadderingen är bra på både axel och bärremmen, skön att bära både i handen eller på axlarna. Axelremmen är justerbar så, så den sitter rätt och det känns bra att bära denna Quiver fulladdat.
    4 väl tilltagna kardborreband och remmen håller dina spö på plats.
    Ja, precis som bildtexten säger, dina spö sitter säkert och ramlar inte av under transport. Kardborren låser hela vägen runt dina klingor och den justerbara remmen säkra det hela lite extra.
    Ner med spöna och lås fast dem med remmen.
    Samma sak här var 4 fack håller dina spö i ett stadigt grepp. även här har du en justerbar rem som extra säkerhet för dina dyra spö.
    Stängning och förlängning i toppen, så allt hålls torrt.
    I toppen av huvudfacket finns en extra och tunnare del nylon som gör att Quivern blir ca 25 cm längre och låsningen med dragsko gör att huvudfacket hålls torrt.
    Alla bärremmar är sydda och nitade för extra styrka.
    Nitade och extra förstärkta fästen vid bärhandtaget och axelremmen, mycket bra och jag garanterar att det håller. Färgen är fin carpy grön, Quivern tar ingen större plats ihoprullad och lätt att ha under sängen din.

    Den är riktig fin och priset är än bättre! Den ligger i skrivande stund på endast 249 kronor, alltså lika mycket som en spole med kvalitetslina, det är inte klokt. Alla har råd med denna och mina tankar går till dem nya på väg in i fiskets värld, önska er en i julklapp och du den garvade fiskaren, släng med en nästa gång du handlar hos karpfiskebutiken!

    Min står laddad i hallen, jag hoppas att minusgraderna kan upphöra ett tag och att karparna har smakat lite på mina Kiwi inflammerade boilies, kanske blir det av under morgondagen. Nu firar tanten och jag våran 3 årsdag. Skitfiske på er!

    Läs mer på bloggen

  • #2
    denna såg intressant ut!!!
    inte för att jag har varken dyr utrustning eller fiskar karp, men, såg grymt praktisk ut för å ha fin ordning utan trassel å strul om man ska ut me fler än två trollingspön ibland!!!

    tack för tips den får man lov å kolla närmre på! och även jag hoppas isen håller sig undan ett bra tag till!!!

    mvh/peter
    https://www.facebook.com/OKspinners/

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
    11 svar
    3 153 visningar
    2 gillar
    Senaste inlägg Henke E
    av Henke E
     
    Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
    85 svar
    5 741 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Xerup
    av Xerup
     
    Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
    26 svar
    2 229 visningar
    15 gillar
    Senaste inlägg anteman
    av anteman
     
    Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
    12 svar
    537 visningar
    2 gillar
    Senaste inlägg Flex
    av Flex
     
    Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
    15 svar
    1 420 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg Kolnej
    av Kolnej
     
    Arbetar...
    X