Ett litet utbud från Karpfiskebutiken. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ett litet utbud från Karpfiskebutiken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ett litet utbud från Karpfiskebutiken.

    Först och främst vill jag upplysa er om att Karpfiskebutikens Höstrea, pågår fram till 17 november, så passa på att fynda eller ta en titt på det lilla utbudet som ni kan se här på sidan, kanske något som du behöver eller som faller dig i smaken.
    Mitt fiske rullar på i den mån jag har tid, det blir en del fisk på mattan och jag önskar att jag hade lite mera tid på mig. Man får ta det för vad det är, roligt är det att testa beten och andra saker, blogga, skriva recensioner, ta foton och så vidare.
    CC 15 min favorit och den nya mörkröda SD 15 Scopex Dream.
    CC 15 med sin Citrus doft har blivit lite av en favo pop-up denna höst och gärna dippat i Northern Baits Citrus Oil. En ny mörkröd pop-up dök upp, en klassisk doft i form av Scopex och jag känner även en hint av kryddor.

    Ska bli väldigt spännande att testa denna klassiska doft, vilket jag hoppas blir under morgondagen. 35 kronor per burk och Citrus oljan tror jag ligger på 69 kronor, lite osäker där!
    Fin och lockande presentation.
    Med tanke på att karpens syn nersättning under den kalla årstiden, så kan det vara på sin plats med lite som sticker ut och är lite extra synligt och vad är bättre än dessa fake clusters av maggots?

    Inte mycket, karparna har under hela säsongen sett era fake corns och är inte van vid dessa, vilket skapar nyfikenhet och resten är historia med en bra rigg. Kolla in dessa under fakebaits på Karpfiskebutikens sajt, finns i massa av färger och andra utföranden.
    Sommar Goo´s från Tandem Baits.
    Japp, jag har redan hamstrat till nästa säsong, dessa är så, på ren Svenska: Jävla effektiva, att jag skall inte vara utan och jag har hela rangen hemma nu och det känns tryggt!

    Alla kommer att testas, dock inte dem värsta stinkerna, tror inte riktigt på det i kalla vatten, men kanske man blir tvungen, karparna bestämmer här!
    GLM Mussel, Sweet Devil och en stinkande Lobster.
    Det är fisk, det är skaldjur och musslor och det dofter väldigt naturligt i dem flesta av dessa flaskor. I mitten av bilden finns Sweet Devil, en lite svårbedömd doft. Den gav fisk efter 20 minuter! Så den hänger ut tills isen lägger sig!

    Alla dessa 100 ml flaskor ligger på 59 kronor per flaska, dem är dryga och det går inte åt mycket för att locka till sig fisk. Du kan använda dem för soak, glugg, på din mesh bag, i din solid bag, i groundbait, i partikelmixer .... du kan ha dem överallt!
    Jag kommer att testa denna i höst/vinter och ...
    Jag har kört med den vanliga Spomben sedan den kom på marknaden och är väl ganska nöjd med den, har dock märkt att den kan landa utan att öppna sig, det gillar jag inte!

    Nu står denna avbildade saken på tur DOT Spod! Är det inte lite fel namn? Nåväl, det ska inte störa oss, den ska testas hårt under mitt nästa fiske och så får vi se vad den går för. Jag kan i nuläget säga att den känns lite glappig, var den öppnas och stängs, men vi får se. Priset är 159 kronor.
    ... även denna och återkomma senare.
    Next up, är denna raket från TF Gear stallet och det ska bli intressant. Jag har tittat lite på olika videos och sett konstruktionen och jag måste säga att jag nog lite tveksamheter och synpunkter kring denna, bland annat den tillhörande linan med ring och pärlor som stopp.

    Jag ska inte hänga ut den än, först testar jag den och ser hur det funkar och sen uttalar jag mig i ämnet. Jag valde Midi modellen och det finns en större, priset ligger på 169 för midi och 179 kronor för den största.
    Marknadens bästa crimping verktyg?
    Frågan är ställd och jag säger ja direkt! Jag har haft Korda och andra märken, men materialet har varit för klent. Dåliga avbitare och skåran, var man lägger hylsan har med tiden blivit större och större.
    Beskrivningen och hur du går tillväga.
    Wychwood var först och är fortfarande enligt min mening bäst på marknaden, när det gäller dessa Crimping Tools. Det är kvalité, det håller och det blir starkt och bra.

    Här har du beskrivning om hur du går tillväga med olika riggar och det har aldrig varit enklare att få rätt höjd på dina Chods, Stiff -hingde eller annat. 129 kronor med 10 stycken crimps i size 0,6, 0,7 och 0,9 mm, riktigt bra pris.
    Crimps ingår, men jag lade till lite extra.
    Extra Crimps finns i dem redan nämnda storlekar och ett paket kostar 29 kronor och du får 25 stycken. Jag måste bara nämna att Wychwoods Crimping Tool fungerar suveränt bra med Drennan Wire hylsor när du gör dina tackel för gäddorna.

    Ett varningens ord på vägen, du kan crimpa vissa coated braids med dessa verktyg, men en del av dessa kan och vill glida isär under press, så testas dig fram, du vill inte tappa den stora, när den väl har tagit ditt bete!
    Två fina sjunkande braids för dina riggar.
    Tandem Baits Gravity Silk är en väldig fin och sjunkande braid i två färger. Jag valde 25 lb och du får 15 meter för endast 49 kronor. Använd en 5 turn Grinner knot och du är på den säkra sidan av staketet.

    Ett tips för alla uncoated braids, är att du doppar riggen i vatten och pressar ut all luft mellan två fingrar innan du kastar ut. Ett annat tips är att du dra lite putty längs med hela riggen, det får ger riggen lite extra tyngd om du fiskar över chod mm.
    Riktigt tung Leadcore från Tandem Baits.
    Tandem Baits har även en tung lead core med namnet Limpit och den är mjuk, stark och följsam, lägger sig fint över grus, stenar och chod. 45 lb, matt finish och superenkel att splica. 10 meters spole för 49 kronor och du väljer mellan Silt eller Weed.
    Nytänk från NGT och jag gillar dessa skarpt.
    Next Generation Tackle har tagit fram en leader med tyngd och följsamhet, det finns inget bly i dessa. Kommer i 2-pack, 1 meter långa med loops i varje ände och du bestämmer själv hur du ska använda dem. Priset är endast 20 kronor för två leaders och dem är riktigt bra.
    Beskrivning för dessa mjuka sjunkande leaders.
    Jag är noga i mitt fiske och för egen säkerhet, så ger jag splicingen en tunn sträng med snabblim för extra säkerhet, lugn och ro i själen. Styrkan på dessa leaders är 40 lb och tjockleken är 0,75 mm.
    Har du inte testad dessa, så gör det! Så otroligt fina och starka.
    Jag har använd Curv Shanx från Gardner, Korda, Fox och en del andra märken, men jag måste erkänna att dessa från NGT, enligt mig, är snäppet bättre! Styrkan är sanslös, likaså skärpan som håller länge.

    Jag gillar färgen i camo och jag är övertygad om att den lite längre spetsen och skärpan har minimerad missade takes betydligt i mitt fiske och kommer så att göra för andra som provar dessa gedigna krokar.
    NGT`s Quiver ficksidan.
    Jag hade en recension på denna för ett tag sedan och efter 6 pass är jag super nöjd med denna rodquiver/ stalkersling från NGT. Mycket rymliga fack och skön att bära och sen priset på 249 kronor, kanske något att önska sig i julklapp?
    NGT`s Quiver, spösidan.
    Nash Oval Shelter går ner lätt och likaså dem tillhörande stormsticks, 2 håvar mm. 4 tacklade spö + mina två håvskaft får plats på utsidan utan några problem, jag kan t o m klämma ner ett Spod eller makerspö, utan att det blir trångt.
    Rejäla kardborrelåsningar för dina spö, samt extra rem.
    Allt sitter fast vid hjälp av dessa väl tilltagna kardborreband och dem två extra remmar som finns på denna spöbag. Väl värd att investera i och den passar bra för stalking, karpfiske och är perfekt för gäddfiskaren som släpar på flera färdigtacklade spö.

    Det var allt för denna gång, jag hoppas jag kommer ut under morgondagen, lite tester och bilder och vem vet kanske det behagar en eller två karpar att ta mina krokbeten. Vi får se vad som händer och sen ses vi här snart igen. Skitfiske på er!


    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 166 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
85 svar
5 770 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 229 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
537 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 420 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X