NGT Large Camo Carryall och fortfarande inga gäddor! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NGT Large Camo Carryall och fortfarande inga gäddor!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • NGT Large Camo Carryall och fortfarande inga gäddor!

    Det har gått troll i mitt gäddfiske, fjärde passet och fortfarande ingen gädda, inte ens ett napp! Jag fattar inget, jag har provat allt jag kan komma på, men det vill sig inte och man får nog söka sig ett annat vatten ett tag framöver.
    Jag har kört med olika beten, flyttat på dem och även fiskat stationärt över ett par timmar på varje plats. Naturella beten, färgade beten och beten med olja eller annan doft. Fiskat på bottnen och hela vägen upp till ytan. Driftat under blåsiga dagar, provat Sink and Draw, knyck i mina beten och spinnfiskat med deadbaits och provat med Jerkbaits. Det är stendött och jag begriper det inte!
    Fjärde morgonen jag ställde upp tidigt.
    Jag vet att det finns gott om gädda i gölen och det i blandade storlekar. En normal dag ligger man på 3 - 6 fiskar landade och sen detta?

    Jag kollade lite på Youtube och hittade en ganska intressant teori från en kille som också hade stora problem i sitt hemmavatten. Han menar att vädret är så pass milt att gäddorna tror att vårens lek är i antågande och samlas på enstaka platser i sin väntan.

    Så skulle det kunna vara, men jag har nog haft mina beten på varje kvadratmeter och inget händer? Visst kan det vara lite tjurigt just när gäddorna leker, men det går alltid att reta upp en gädda till hugg under dessa stunder och det sker enligt sättet: Man hotar och försvinner inte det störande, så äter man upp det och får lugn till sexakten.
    Skulle dessa beten hjälpa mig?
    Jag trodde att mina spanska vänner skulle ge mig ett litet övertag, men inte! Dessa provades hela, halva och som Kebab med lite bitar runt krokbetet.

    Detta lockar inte ens fram någon fisk! Jag vet att slänger man en dålig betesfisk i kanten, så tar det max 30 minuter och den är borta, har sett detta flera gånger.
    Makrillo Espanjol ute, föga hjälpte det!
    Någon förbipasserande sa att dem är uppfiskade! Eller hur! Så duktiga är inte den matfiskande skaran och förövrigt så landade jag 4-5 fiskar innan dessa 4 vidriga passen började. Dem finns där, men dem nappar inte och jag får inte kläm på varför eller vad som är felet, men det kommer att lösa sig!
    Sardinen ute, men tyvärr ingen gädda.
    Jag får prova igen längre fram och under tiden fiska i andra vatten och se om denna trend av blankpass kan brytas, så på den vägen kommer det att bli. Jag passade på senast jag var ute att ta lite bilder på en fin och rymmlig Carryall från NGT och den hittar du hos Karpfiskebutiken för endast 299 kronor.
    Väldigt mycket väska för 299 kronor.
    Detta en en större Carryall som med sin rymlighet, tar allt vad du behöver för ett dagpass. För min del passar den perfekt för fisket jag bedriver efter gädda och den passar även för annat fiske eller för mat mm under längre tid vid vattnen.
    Bra vaddering och väldigt gott om plats för dina saker.
    Här en bild hemma. Stort huvudfack, 2 större sidofack och ett fack på utsidan, samt mesh pockets för saker du behöver snabbt.

    Justerbar axelrem, bra vaddering i fickorna och axelremmen, kardborrelåsning av bärhandtagen, bra kraftiga dragkedjor och 100 % vattentät. Gummifötter och en löstagbar stadig platta inuti som ger det hela stadga under transport.
    NGT Carryall, perfekt för dagpassen mm.
    Jag vet inte om denna typ av camo passar dig, mig gör det inget. Huvudsaken är att man får med sig allt i ett kit och det gör du enkelt med denna prisvärda väska.
    Stort huvudfack med gott om utrymme.
    Större box, kamera, flavours och rig bin täcker bara bottnen av denna Carryall, i sidofickorna får du rum med våg, handduken, pannlampa, handskar, mössa och eventuellt en del Jerkbaits.
    Här får även Fox bagen rum eller freezer bag.
    Min Fox bag får rum eller om du har en freezer bag för dina deadbaits och fortfarande är där gott om plats för kaffetermosen, mat och en extra tröja och i ytterfacket får dina verktyg eller indikatorer rum.
    2 större sidofack med meshpockets.
    2 stor sidofickor med mesh pockets och här ser du den kraftiga dragkedjan. Jag gillar utformningen av dessa fickor, det blir som ett litet lock som låses och inget vatten ligger mot dragkedjan och kan med tiden tränga in i fickan. Mycket bra tänkt och denna väskan blir din för 299 kronor.

    Det var allt för denna gång, nästa gång tittar vi lite på en fråga jag ofta får, nämligen hur man lossnar krokarna på det bästa sättet, utan att gäddan eller du skadar dig. Till dess ha det gott, god fortsättning och skitfiske på er!


    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 151 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
85 svar
5 709 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 226 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
537 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 420 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X