NGT`s 50 "" Dual Specimen håv med dubbla Netfloats och Spridarblock. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NGT`s 50 "" Dual Specimen håv med dubbla Netfloats och Spridarblock.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • NGT`s 50 "" Dual Specimen håv med dubbla Netfloats och Spridarblock.

    Som utlovad senast, kommer här min recension på denna håv. 50 tum är för många kanske för stor, men den finns även i en 42 tums modell, själv valde jag 50 tum till mitt gäddfiske.Jag ska nämna att det rör sig endast om själva håven och spridarblocket, så har du inget håvskaft, så får du investera lite extra.

    Vad får du då för den nätta summan av 198 kronor? Jo, häng på och se själv, det blir inte bättre för den pengen!
    NGT`s 50 tummare!
    Du får en stor håv med 127 cm långa armar och du får ett spridarblock i metall och en lite längre mässinggänga än vad som är vanligt. Du får en håv med två typer av nät, armarna är av glasfiber och den är inte tung eller svårhanterlig.
    Dubbla Netfloats.
    Håven har två stycken netfloats som gör det enkelt att landa fisken och du är garanterad en flytande håv om du behöver vada ut till fisken.
    Spridarblock i metall.
    Håvens armar har var sin metallholk som trycks i i spridarblocket, Glasfiberarmarna är ihålliga och det minskar vikten väsentligt. Håven är av typen Bowframe och har ett djup på 90 cm och det är bra, då slipper vi att gräva fram mindre fiskar bland maskarna.
    Free Flow nät i övre delen av håven.
    Hela övre delen av håvens nät är av typen Free Flow, som gör att du kan flytta håven ganska enkelt i vattnet när du ska håva ditt fina pris.
    Finmaskigt nät i bottnen, skyddar fisken!
    Nätet i håvens botten är finmaskigt och det ger fisken bra skydd mot eventuella slemmskador och det är bra tänk.
    Netfloat montage på armarna.
    Dem två netfloats sitter på armarna och inte fast i själva nätet, man ser kanske hur på bilden om du klicka på bilden för större bild. Jag testade och lade håven i plurret och håven lägger sig på ett bra sätt och det är enkelt att leda en fisk över snöret i håvens front.
    Placera dina netfloats så här innan du rullar ihop håven.
    Man kan tycka att denna håv skulle ta stor plats ihoprullad, men placerar du dessa små flytkroppar som på bilden, så tar håven inte mycket mer plats än en vanlig håv.
    8 mm glasfiber gör håvens armarna stadiga.
    Håven känns och är stadig och stabil, fast den har armar i 8 mm glasfiber och som sagt dessa armar är av ihållig glasfiber.

    Jag har numera två till mitt gäddfiske.
    Jag fick hem två stycken och jag är mer än nöjd, man kan köpa sämre håvar för det 5 dubbla och mina ingår numera i mitt fiske efter gädda.
    Ingen Gädda ville testa håven under gårdagens fiske!
    Japp! Den ena var med under gårdagens gäddfiske, men det är fortfarande troll i fisket, dock hade jag ett napp vid 11 snåret, men den fisken släppte Sardinen och jag får vänta med att inviga dessa håvar, som kostar 198 kronor för 50 tummaren och lite mindre för 42 tummaren. Du hittar dem hos Karpfiskebutiken.

    Det var allt för denna gång, skitfiske på er!
    Obs! Du glömmer väl inte detta?






    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 153 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
85 svar
5 728 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 229 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
537 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 420 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X