Rodrests och Catapults. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rodrests och Catapults.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Rodrests och Catapults.

    Förordern hos Karpfiskebutiken är i full blom och jag rekommenderar dig att passa på nu och du har dina saker i mitten av mars månad.
    Jag har två saker denna gång som jag visa er och det rör sig om Backrests från Tjeckiska Mivardi och jag garanterar dig att dina spön sitter fast och ingen karp kan dra iväg med spöna ... Bara om Podden följer med!

    Sen har jag två stycken Catapults, var den ena kommer från tyska Saenger och det är riktigt bra för att placera dina beten exakt vart du vill ha dem. Vi vet alla vad jag menar och med övning, så blir det som med kasten, man hamnar där , utan att fundera så mycket.

    Den andra Catapulten kommer från Engelska NGT och den är betydligt kraftigare och du kan mäska på rejäla avstånd med denna. Så dessa saker tittar vi på denna gång och än en gång så passa på nu var det finns en förorder och en pågående vinter rea.
    Mivardi Sure-lok Rest.
    Priset för dessa "spöförsäkringer" ligger på 79 kronor stycket och jag har testad alla mina spö i dem, allt från fullkork, full Duplon och spö med delade handtag, dem håller vad dem lovar.
    Beskrivning.
    Jag har testa om dem öppnar sig när spöna ligger på min pod, men jag har inte testad med single banksticks, men även det bör fungerar.
    Öppen och stängd.
    Här öppen och stängd. Rostfri gänga och Aligner-ring, så ingen rost och dina rests sitter perfekt och fast. Insidan av dessa rests har en gummibeläggning som gör att dina spö aldrig glider och denna beläggning ser till att dina dyra spö inte skadas.
    Rostfri gänga och aligner-ring.
    Det finns andra liknande rests på marknaden, men dessa är nog de bästa till sitt ringa pris och jag tror att dem håller länge.
    Ingen risk att spöna lämnar Podden med dessa.
    Dessa är perfekta för fiske i sidled längs en kant och framför allt när du fiskar rakt mot en snagg eller annat som fisken inte får komma i kontakt med typ träd, buskage eller grenar. Har du sedan en stum braid, så blir det tvärstopp och ända vägen fisken kan ta är i sidled, bort från hindret.
    Saenger Competition Heavy Catapult.
    Denna Catapult är en, vi kan kalla den en kraftig tävlingscatapult, perfekt för både boilies och partikelbeten, liten spridning och du får allt koncentrerad där du vill. Även perfekt för större beten som läggs en åt gången i just den där glipan bland bladen eller mellan dem två utstickande grenarna.
    Pouchen på Saenger Heavy Catapult.
    Pouchen är medelstor och gjord av slitstark väv och den klarar ca 8-10 stycken 15 mm boilies. Bra segt gummi och priset är endast 75 kronor och det är ett superpris för denna Catapults prestanda.
    NGT´s Carp Catapult.
    Sist men inte minst, nej den är störst och kraftigast, så har vi här NGT`s Carp Catapult. Priset är 129 kronor och igen ett väldigt bra pris med tanke på prestandan.
    Beskrivningen.
    Svart och grön till färgen, Stabilt gjord och har kraftigt speciellt Amerikanskt gummi, bra grepp och en större pouch. Här kan du mäska med boilies på långa avstånd, jag får nog 15 mm ut på ca 75-80 meter, längre är så och jag använder en Trowing stick.
    Pouchen på NGT Carp Catapult.
    Den sprider lite mera än Saengers Catapult och det kan ju vara bra ibland, pouchen storlek klarar 10 - 15 stycken 15 mm boilies utan problem och utan att du tappar några beten när du dra i gummit.

    Pouchen är gjord av kraftig väv, typ grov pressenningsväv och har ett bra grepp för även för mina korvar. Ett tips är att man kan använda ett buntband eller dylikt och göra ett bättre grepp.
    Det var allt för denna gång, jag är snart tillbaka. Skitfiske på er alla!


    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 153 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
85 svar
5 737 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 229 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
537 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 420 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X