Lite inspiration, våren är jo snart här! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite inspiration, våren är jo snart här!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Lite inspiration, våren är jo snart här!

    Nu räcker det! Nu är man sugen på lite karpfiske och lite vårvärme, sol och fart på fiskarna. Jag är så ofantlig trött på alla dessa mörka dagar med regn och blåst. Nä lite ljusare stunder om jag får be.
    Jag tänkte att med lite goa bilder, kunna sprida lite fiskesug och inspiration över landet och landets fiskare. Snart måste det börja öppna upp sig lite och kanske solen kan titta fram och göra oss lite piggare. Jag hoppas på det!
    Rödhaken, ett troget sällskap under vintern!
    Det går inte lång tid innan denna lilla filur dyker upp och kollar läget. Det kan jo finnas något ätbart i Danskens väska. Visst gör det och lite boiliecrumb är alltid poppis, likaså lite maggots eller annat och man har lite trevligt sällskap en stund.
    Lite frost kan det bli.
    Vi är på god väg mot bättre tider, våren kommer och det blir skönare ute och det hela vaknar till liv efter dvalan. Lite tunn is eller frost kan det bli, men oftast inga längre perioder och nu i denna stund tror jag inte på riktigt kallt väder längre.
    Vinterhaket nästan isfritt.
    En del is hade vi eller om det var fryst snöblask, det räckte till för att störa fisket en del, men nu ser det bättre ut överallt och det gör att suget stiger.
    Jag längtar ...
    Man längtar efter första passet, var det känns helt rätt, var chansen verkligen finns där. Passet var man ser fisk i rörelse eller ännu bättre, äter det man lade ut ett par dagar tidigare.
    ... Och längtar.
    Solen och värmen som får dem upp på ytan och man kan smyga runt med ett spö och lite beten. Jo jag längtar till detta spännande fiske.
    Stalkerplats, man behöver inte så mycket utrymme.
    Man ser fisken, man smyger sig ditt och får ut lite beten på ytan eller så kanske man sänker ner en rigg sakta i kanten och backar undan och inväntar adrenalinkicken när munnen stängs runt ditt bete eller när runnet kommer,.Jo jag längtar till detta!
    Karphak.
    Man kanske sitter uppe och tittar ner bland grenarna vid det döda trädet som rasade under en storm. Man ser fiskarna och man släpper ner lite beten på ytan och dem går sakta igång.

    Pulsen stiger, skakningarna kommer som ett brev på posten, men du avbryts av tanken: Hur ska jag komma ner och dit utan att dem märker mig? Den uppgiften är min och jag längtar!
    Dags att servera betet.
    Jag kom ner, ner kommer man alltid och det skedde utan att fisarna skrämdes. Nu sitter jag nära, så nära att jag nästan kan peta karpen i pannan med toppöglan.

    Den har sänkt garden, den äter med förtroende, men jag ger den lite till och så placerar jag mitt bete. The rest is history as they say och jag drar vidare till nästa hak, äter en äter flera och jag längtar!
    Japp, vi ser varann!
    I nästa hak tittade vi bara på varann, vi förstod varann på ett bra sätt! Jag förstod att den hade sett mig och inte ville ta ett bete och den förstod att jag inte skulle presentera ett bete på den hade sett mig eller något i den riktning ....
    Fin firre från en tuff plats.
    ... Vi skildes denna dag och jag vandrade vidare till nästa hak. Den såg inte mig, men jag såg den och då är det andra faktorer som träder in och vi syntes sen en stund på matta och jag längtar ...
    Snart är det vår och kanske lite böj på spöna!?
    ... Jag längtar till våren, en tid var allt liksom är lite nytt lite överallt och jag längtar till sol, värme, fågelsången, tidig morgon eller sen kväll eller varför inte natten var man inte kan sova på grund att man är uppe i varv inför det tidiga morgonfisket.

    Är det så konstigt att vi längtar efter en ny och spännande säsong med allt vad det innebär? Hoppas ni fick lite inspiration och lite fiskesug på kuppen. Skitfiske på er!


    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 166 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
85 svar
5 770 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 229 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
537 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 420 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X