Ny fight mellan far och son! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny fight mellan far och son!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ny fight mellan far och son!

    I söndags var de återigen dags att dra på sig vadarbyxorna för att klampa i de kalla vattnet i jakten på gäddorna!
    Väderlägsrapporten denna dag var ingen höjdare då dem utlovade storm med kraftiga vindbyar!
    Men de skulle inte få sätta stopp för denna fisketur..

    Vi var på plats vid vattnet lagom till de att de började ljusna upp. De var inte bara vi som var morgonpigga, även fåglarna underhöll oss med vacker vår sång.

    Dagen till ära så skulle jag prova min nya gäddutrustning som inhandlades dagen innan. Mina grejor fick bekänna färg redan i första kastet för dagen då en gädda slängde sig över mitt bete och en härlig fight tog vid. Fisken kunde landas och uppskattades till 3 kg!

    Vi kunde bara titta på varandra och skratta om den fantastiska starten

    Vi fortsatte att fiska av området men endast några följare och några påslag var allt vi fick bevittna.

    Vi bestämde oss för att vandra vidare längs land ut på en udde och de tog inte långtid innan farsan stod med spöböj, jag rusade genast dit för att hjälpa till med landningen som även denna blev odramatisk, även denna fisk uppskattas till 3 kg innan den återutsätts i de fria.




    Ställningen 1-1 alltså!

    Fighten fortsatte och plötsligt stod farsan med ett rejält spöböj igen, en fin fisk kom in simmandes vid våra fötter och jag kunde snabbt landa den fina madamen, som hade en välfylld mage full av rom.
    Fisken kunde vägas till 4,3 kg.

    Även jag lyckades att landa 2 st fiskar på denna plats, 3 kg o 1 kg.
    Nu var de dags för platsbyte och när vi kom ner till vattnet så stod vi och pratade om hur hett de såg ut på denna plats och jag han inte prata klart innan de tog tvärstopp i andra änden och en stor gäddmadam började rulla uppe i ytan 20 meter ut! En härlig kamp mellan mig och fisken tog vid och min utrustning var fantastik att drilla fisk på

    Även denna gädda kunde landas med gällgreppet och vägdes sedan till fina 6 kg.



    Roligt med bra snittvikt på fiskarna denna dag.
    Efter några foton så återutsattes gäddan igen, och vi kunde återigen gå ut i vattnet i hoppet om flera fina fiskar! Vi kastar ut våra beten o plötsligt står vi med dubbelbugg, fiskarna simmar kors o tvärs innan vi kan landa dem intill strandkanten.
    Min fisk låg på ca 2 kg medans farsan kunde landa sin andra fisk över 4 kg för dagen!
    Farsan han landa ytterligare en fin gädda på 3 kg innan stormen drog in och fisket blev omöjligt att bedriva!
    Nöjda och glada packade vi ihopa våra grejor för denna gången och kunde summera att vi landat 9 st gäddor för dagen.
    5 st för min del och 4 för Stephans.
    Petters fiskar vägde: 1 st 6 kg, 2 st 3 kg, 1 st 2 kg, 1 st 1 kg.

    Stephans fiskar vägde: 1 st 4,3 kg, 1 st 4,1 kg, 2 st 3 kg.


    Petter 190p


    Stephan 144p


    Stephan passerar därmed Marcus upp på tredje plats!

    Nu laddar vi inför nästa tur!


    Skitfiske på er där ute!


    /Petter


    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 093 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
77 svar
4 904 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 215 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
527 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 411 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X