Höga halter av kemikalier i jiggar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Höga halter av kemikalier i jiggar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
    Enklast och säkrast är väl att utgå ifrån att ett bete innehåller ftalater och andra gifter så länge den som tillverkar eller säljer det inte garanterar motsatsen.
    Ja, så är det ju, det var därför jag blev sugen på att fråga de tillverkare som gör de beten jag själv gillar att använda. Då har jag ju gjort så mkt jag kan för att använda "säkra" gummin.

    Kommentera


    • Jag tror helt klart att dom som ör först ut med stora lysgröna lappar "FTALATFRITT" på sina jiggar har mycket att vinna både på ökad försäljning och respekt/godwill från oss sportfiskare.
      Att profilera sitt företag idag som miljömedvetet är nog viktigt tror jag.

      Kommentera


      • Jag tänkte väcka liv i den här spännande tråden.

        Vad gör du för att inte sprida ftalater och annat gift i våra fiskevatten?

        Själv har jag bestämt mig för att fiska utan mjukbeten i år. På gädda känns det ok men till abborren kommer det kännas lurigare. För att inte vara helt utan jigg har jag knutit några hårjiggar men de har ännu inte imponerat.

        Jag fuskar lite och det är att jag använt spinnerbait m silikonkjol. Men även där kanske det är dags att byta till hår...

        Kommentera


        • Jag kör cwcs piglet jiggar till borren. De är ftalatfria. Jag hoppas att sportfiskare blir bättre på att lägga press på tillverkarna i framtiden och kräver miljövänliga beten.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Cudan Visa inlägg
            Jag kör cwcs piglet jiggar till borren. De är ftalatfria. Jag hoppas att sportfiskare blir bättre på att lägga press på tillverkarna i framtiden och kräver miljövänliga beten.
            Bra tips! Jag hoppas också fler ställer krav. Som konsumenter har vi stor makt att påverka när vi "röstar" med plånboken.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Arbetar...
            X