Välkomna på nationell ungdomsledarutbildning i gösmecka! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Välkomna på nationell ungdomsledarutbildning i gösmecka!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Välkomna på nationell ungdomsledarutbildning i gösmecka!



    Foto: Sportfiskarna
    Helgen 5–6 maj arrangerar Sportfiskarna årets nationella ungdomsledarutbildning vid den kända småländska gössjön Ralången. Det blir två dagar fyllda med kunskapsutbyten och fiskeupplevelser!

    Sportfiskarnas ungdomsledarutbildningar utgör varje år en fantastiskt trevlig mötesplats för alla som vill vara med och sprida fiskeglädje till barn och ungdomar. Personer i alla olika åldrar från landets olika hörn möts upp, lär av varandra, har supertrevligt och får uppleva ett riktigt bra fiskevatten.

    I år blir definitivt inget undantag. Utbildningen är inbokad vid den fina anläggningen Ralingsås utanför Aneby, precis invid den klassiska gössjön Ralången – ett vatten där flera gösar över 10 kg har fångats. Givetvis blir det full fokus på gösfiske under lördagskvällen (och kanske natten)!

    Utbildningen ger ett brett schema med fokus på idéutbyten, pedagogiskt ledarskap och klubbmöjligheter men också ett tydligt inriktning mot inspiration kring fisketekniker och tillverkning. I år gästar metefantasten Christian Ottosson från Swedish Anglers. Sportfiskarnas Oscar Trowald visar deadbaiting och andra landmetoder för gädda och gös. Dessutom gästar Daniel Thörngren från Thörngrens beten och visar modern betesbyggnad.

    Ta chansen och häng på!
    Information om anmälan finner du här.
    Read more


    Läs mer på hemsidan
    Stödjer du sportfisket och fiskevården i Sverige? Bli medlem i Sportfiskarna.
    Klicka här för att bli medlem!
    Gilla oss på Facebook
    Sportfiskarnas hemsida

    Använd kontaktformuläret om du vill kontakta oss

  • #2
    Click image for larger version

Name:	9,85 kg gös.jpg
Views:	7
Size:	66,1 KB
ID:	1786477
    Click image for larger version

Name:	11,26 o 8,4 kg gösar.jpg
Views:	1
Size:	44,7 KB
ID:	1786478
    ...och såhär ser Ralångens gösar ut fångade av mig medan jag bodde i Huskvarna o Aneby.
    Det är 3 av 17 över 7 kg som jag har fångat i sjön.
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


    /Stefan

    Kommentera


    • #3
      Kan man få en fångstrapport från mitt gamla hemmavatten?

      Tackar på förhand!
      Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


      /Stefan

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Arbetar...
      X