En månad kvar av Artjakten! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En månad kvar av Artjakten!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • En månad kvar av Artjakten!


    Anton Krantz visar stolt upp sin magnifika storabborre!
    Stora och ovanliga fiskar har rapporterats in under juli månad, men med en månad kvar är det inte avgjort i sommarens upplaga av Artjakten!
    Men en månad kvar av sommaren har över 300 barn och ungdomar anmält sina fångster från sommarlovet till Artjakten! Över 70 olika arter har landats i sommar men augusti, kanske den mest intressanta månaden återstår.
    Samtliga nya som nu anmäler fisk till tävlingen får en fin multiwear buff från Sportfiskarna. Chansen finns dessutom att vinna en massa fina priser från Abu Garcia.
    För de tio som fångar flest antal arter, den som fångar flest arter i sötvatten och den som fångar sommarens häftigaste fisk väntar extra fina priser.
    En som rapporterat en spektakulär fångst är Anton Krantz från Mölnlycke. Han berättar stolt om sin största fisk hittills en abborre på 1,1kg och 42cm som högg när han agnade med en liten mört.
    "Jag har aldrig fiskat med riktig fisk på kroken, så jag tänkte att jag får väl prova att kasta ut en gång med en liten mört jag precis fångat på blank krok. Det räckte. På första kastet så fick jag den här Abborren på 1,1 kg, 42 cm lång! Min första riktigt fina fångst denna sommar och min absolut största fisk någonsin!" säger Anton.
    Anton belönas med en fin Sportfiskarna multiwear buff!

    Klicka här för att läsa mer om Artjakten och för att anmäla dig:
    Read more


    Läs mer på hemsidan
    Stödjer du sportfisket och fiskevården i Sverige? Bli medlem i Sportfiskarna.
    Klicka här för att bli medlem!
    Gilla oss på Facebook
    Sportfiskarnas hemsida

    Använd kontaktformuläret om du vill kontakta oss

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
X