Vi tror inte på tomten. Men vi tror på barnen. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vi tror inte på tomten. Men vi tror på barnen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vi tror inte på tomten. Men vi tror på barnen.








    Vi tror inte på tomten. Men vi tror på barnen. Sportfiskarnas generalsekreterare Sten Frohm skickar en julhälsning.


    I år har vi tagit ut fler än 35 000 barn till vattnet där de fått uppleva myllret av liv under ytan och prova på fiske. Vi är övertygade om att ett tidigt väckt intresse för fiske och friluftsliv leder till en förståelse för att vi måste ta hand om vår natur. Julias önskelista på bilden är ett exempel på det.


    Vi är stolta över att vara den enda organisationen i landet som tillvaratar intresset för de nästan två miljoner barn, ungdomar och vuxna som fiskar varje år. Vår styrka är att vi både brukar och bevarar. Förbundets praktiska vatten- och fiskevårdsarbete har slagit rekord i år. Aldrig tidigare har vi satt spaden i marken på så många platser runtom i landet samtidigt.


    Under året har vi också uppmärksammat krisen för torsken. För det handlar ju egentligen om vad vi vill att de ska växa upp till, barnen. Det kan låta otroligt idag men att åka ut och pilka torsk och fånga välvuxen fisk till middag var vanligt när jag växte upp.


    Vi önskar att våra barn och barnbarn ska få uppleva ett hav i balans och levande sjöar och vattendrag. För att nå dit krävs ditt engagemang. Tack på förhand.


    Om Julias främsta önskan till tomten ska slå in krävs det att något görs nu direkt. Och vi kan ju tyvärr inte lita på tomten. (Men schhh, säg inget till barnen!)


    Nästa år firar vi 100 år som förbund. Det har varit ett sekel av utveckling. Samtidigt har utvecklingen bara börjat. Vår vision är: Hållbart fiske i friska vatten – för alla.


    God jul och gott nytt år önskar vi från Sportfiskarna.


    Sten Frohm

    Generalsekreterare

    Read more

    Läs mer på hemsidan
    Stödjer du sportfisket och fiskevården i Sverige? Bli medlem i Sportfiskarna.
    Klicka här för att bli medlem!
    Gilla oss på Facebook
    Sportfiskarnas hemsida

    Använd kontaktformuläret om du vill kontakta oss

  • #2
    Men tänk vilken underbar Värld vi skulle levt i om Alla trodde på Tomten
    God Jul på er och tack för allt jobb ni lägger ner så jag kan fortsätta med min älskade Hobby
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Arbetar...
    X