08abborren 2019 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

08abborren 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Niklar Visa inlägg
    Brukar inte vara så många båtar med. Kanske 20-30 snarare. Är nog inga problem att köra kajak då gräset ofta är grönare på andra sidan så efter 10 minuter är du nog ensam kvar i startområdet Dock tveksam om det bli många kajakfiskare. Har kajak själv men blir båt om jag kör tävlingen.
    Tänkte lite så också att de flesta båtarna drar iväg till de yttre gränserna av tävlingsområdet och fiskar sig "hemåt". Det lämnar fältet fritt för oss kajakfiskare att dra upp klunsarna som simmar på paddelavstånd från målområdet :-)

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
      Om det är någon som har en plats över i sin båt så hojta till
      Här finns en halvtjock, pratglad, fisketokig skåning ( bor i sörmland ) som gärna hakar på denna tävling

      PM eller Messa 073-7210102

      Skitfiske

      Classe
      Passa er... han kommer ha med en arsenal av spön för borre att sälja

      Jag hoppas du får plats i nån båt och visar vart skåpet ska stå

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

        Passa er... han kommer ha med en arsenal av spön för borre att sälja

        Jag hoppas du får plats i nån båt och visar vart skåpet ska stå
        Nja, jag är rätt så nöjd för tillfälligt så inget är till salu just nu om du frågar mig
        Frågar du min Sambo så kan jag sälja massor hahaha

        Ja, jag håller tummarna för att någon har en plats över
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

        Kommentera


        • #14
          Byt sambo

          Kommentera


          • #15
            Kompisen mailade Sportfiskarna & fråga varför dom bytte plats

            För att minska på det lokala fisketrycket så kan startplats och fiskeområde att variera för tävlingen 08 abborren. Jag tänker att nästa års tävling kommer att ha en tredje startplats/tävlingsområde och att det sedan kommer att rotera mellan dessa tre. Som en positiv sidoeffekt hoppas jag att rotation gör att nya Team kommer att upptäcka tävlingen och vara med även kommande år.

            Köper inte riktigt deras argument .

            1, konceptet 08 aborren var att tävlingen skulle gå i City för att visa hur bra vatten vi har. varför inte bara utöka med en tävling till & döp den till något annat.
            2, vill man minska fisketrycket, då lägger man väl inte tävlingen i Stäket som är nog det mest sönder hamrade stället i Mälaren & varför vill man då locka ännu mer Team om man vill minska trycket. Tycker argumenten säger emot sig själv.

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
              Kompisen mailade Sportfiskarna & fråga varför dom bytte plats

              För att minska på det lokala fisketrycket så kan startplats och fiskeområde att variera för tävlingen 08 abborren. Jag tänker att nästa års tävling kommer att ha en tredje startplats/tävlingsområde och att det sedan kommer att rotera mellan dessa tre. Som en positiv sidoeffekt hoppas jag att rotation gör att nya Team kommer att upptäcka tävlingen och vara med även kommande år.

              Köper inte riktigt deras argument .

              1, konceptet 08 aborren var att tävlingen skulle gå i City för att visa hur bra vatten vi har. varför inte bara utöka med en tävling till & döp den till något annat.
              2, vill man minska fisketrycket, då lägger man väl inte tävlingen i Stäket som är nog det mest sönder hamrade stället i Mälaren & varför vill man då locka ännu mer Team om man vill minska trycket. Tycker argumenten säger emot sig själv.
              Det va kanske "konsulten" som svarade dig. Svar är som skötseln av FS. Under All kritik.....
              Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
              Flugfiske är en Livs-stil
              2016 har jag blivit Multifrälst

              Kommentera


              • #17
                Fisketrycket på abborre inne i city på hösten är inte speciellt hårt klarar en tävling alla dagar i veckan, stäket är jag däremot tveksam till... har aldrig fått så många trasiga fiskar som de gånger jag fiskat där.. dock så var det gäddor

                Kommentera


                • #18
                  Håller med City är det bästa om det skall heta 08-Borren
                  Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                  Flugfiske är en Livs-stil
                  2016 har jag blivit Multifrälst

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Arbetar...
                  X