Ursprungligen postat av ajoan
Visa inlägg
Ursprungligen postat av lausvik
Visa inlägg
I det här fallet betyder det att skarven har ökat i antal, fisken minskat, Detta är naturligtvis helt sant enigt din observation. Men av denna sanning drar den okunnige genast slutsatsen att skarven har ätit upp alla fiskar, 1+1=2 hur enkelt som helst det fattar ju alla. Och är man bara lite smart, vilket jag tror att du är. Så är det väldigt lätt att placera åsikter i folk som inte tänker själv genom väl valda formuleringar, som den du så vackert delgav oss.
Jag är helt övertygad om att du inser detta. Det är ju vad retorik handlar om. Varför skulle du annars bara lägga in denna enkla redovisning om du inte med det avsåg att den skulle läsas på ett visst sätt.
en säger si och en säger så och en och annan anklagar folk att komma med sanningar utan källkritik men kan samtidigt säga egna sanningar utan samma källkritik....allt beror bara på från vilket håll man väljer att se det...själv väljer jag att se det från mitt eget håll
jag vill inte ha fågeljäveln här och skiter egentligen om den varit här sedan urminnes tider eller inte....debatterar man den bör man dock veta att det finns två helt skilda uppfattningar om hur det förhåller sig....men så var det det där med sanningarna, vem har rätt och fel??
Lämna en kommentar: