Håller med. Tror att vi tyvärr inte kommer ha kvar några svenska fiske tidningar kvar om några år.
Är prenumerant men kommer inte att förlänga den.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiskejournalen vs. Fiskefeber?
Collapse
X
-
Är på visit hos svärföräldrarna. Svärfar som också delar fiskeintresset har en hög med tidningar liggande (både FJ och FF). Bläddrade lite och slogs rätt omgående av vilken skillnad det är i rubriker och ämnen de skriver om. Kort slutsats - sorgligt att FF blev uppköpta och försvann.
Lämna en kommentar:
-
Ja, det verkar så. Nu var jag inte med på den tiden men det verkar som att tidningen skrev för alla fiskare då.Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inläggSjuttiotalet, det var tider det...
Synd att dagens FJ bara är en skugga(om ens det) av vad de en gång var.
Vad gäller huvudfrågan så har jag inte läst Fiskefeber tillräckligt för att avgöra om den är bättre ännu men tecknade faktiskt en prenumeration nu. Jag är lite trött på Fiskejournalens ensidiga fokus på de vanliga predatorerna.
Lämna en kommentar:
-
Tack vare Fiskejournalen och tidningen Svenskt Fiske träffade jag Johan Abelsson och fiskaren Jörgen Larsson när jag deltog i en Laxtrollingträff i Mellerud vid Vänern...Ursprungligen postat av K.B Visa inläggPersonligen tyckte jag att Jörgen Larsson var en linslus.
En chefredaktör ska hålla sig i bakgrunden och låta sina medarbetare/ fiskare fronta tidningen.
Om jag inte minns helt fel arbetade Jörgen Larsson i Perstorp på den tiden....
Nothing is forever!
http://www.trumman.com/bomber/bomber.htm
Old Firehand
Ps. Här kan du idag läsa om Johan Abelsson och hans Laxfiske på sidan ...http://www.abelfishing.com/cat/blogg/ ... Ds.Senast ändrad av Old Firehand; 2017-10-25, 11:11.
Lämna en kommentar:
-
Men samtidigt var han tidningens vassaste fiskare så..Ursprungligen postat av K.B Visa inläggPersonligen tyckte jag att Jörgen Larsson var en linslus.
En chefredaktör ska hålla sig i bakgrunden och låta sina medarbetare/ fiskare fronta tidningen.
Lämna en kommentar:
-
Guest repliedPersonligen tyckte jag att Jörgen Larsson var en linslus.
En chefredaktör ska hålla sig i bakgrunden och låta sina medarbetare/ fiskare fronta tidningen.
Lämna en kommentar:
-
Sjuttiotalet, det var tider det...
Synd att dagens FJ bara är en skugga(om ens det) av vad de en gång var.
Lämna en kommentar:
-
Det är svårt att överskatta (eller ens föreställa sig om man inte var med på den tiden) vilket genomslag FJ hade och vad den på sjuttiotalet betydde för det svenska sportfisket. Det här var långt före internet, vi hade två TV-kanaler (men vad jag kan minnas inga fiskeprogram) och innan FJ kom så var Napp&Nytt den mest intressanta publikationen (och huvudsakliga informationskällan) för oss fiskeintresserade.
Lämna en kommentar:
-
Fiskejournalen vs. Fiskefeber?Ursprungligen postat av Abramis Brama Visa inläggVilken av tidningarna Fiskejournalen och Fiskefeber föredrar ni? Och framförallt, VARFÖR?
Fiskejournalens redaktör och skapare hette Olof Johansson, Lerum och han var den som redan på början av 1970-talet gjorde tidningen som "No 1" för oss sportfiskare....
Både tidigare redaktör Jörgen Larssson och nuvarande Fredrik Stjärnkvist tycker jag har gjort enorma insatser som redaktörer för tidningen Fiskefeber...
http://www.trumman.com/fisketips.htm
Old Firehand
Lämna en kommentar:
-
Tycker snarare att kvalitén över lag är förvånansvärt bra på produkter idag. Har du exempel på några grejer med svajig kvalitet som fått oförskämt bra omdöme. Kan visserligen hålla med att vissa rullar lägger av efter nått år men det är svårt att upptäcka på ett produkttest. Så där är nog kvaliteten sämre.Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inläggDet är för mkt reklam & produkt tester så dom få artiklar som är intressanta är inte många sidors läsning .
Tittar man på testerna så är dom ett skämt , ju mer reklam plats en tillverkare har desto bättre betyg får dom på sina produkter . Tror jag aldrig har läst något dåligt om ABU , SHIMANO eller CWC grejer .
När man vet att endel grejer är riktigt svajiga i kvalitén .
Kan tillägga att jag skriver en del artiklar och även tester för fiskefeber. Har aldrig fått några restriktioner och får gärna testa grejer från även de som inte annonserar. Har även väldigt dålig koll på vilka som annonserar i tidningen.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Wilier75, 2022-01-31, 20:35
|
37 svar
11 321 visningar
3 gillar
|
Senaste inlägg
av hanlof
2025-12-06, 22:39
|
||
|
Startad av Flugfisket, 2025-07-08, 14:25
|
1 svar
191 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Flugfisket
2025-07-09, 08:45
|
Lämna en kommentar: