Fiskejournalen köper upp och lägger ner! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskejournalen köper upp och lägger ner!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Ja en tråkig utveckling, månfald är bra i flera avseenden och områden... har nog sparat alla mina tidningar lite här och där sedan första prenumerationen på Svenskt Fiske 1977... DE årgångarna (å andra) är nog förlorade i nån flytt antar jag...

    Varför spara? Tja bara blev så, är ju sällan man öppnar en FJ från 2007 om man säger...
    Men jag gillar att läsa och bläddra i fisketidningar när de kommer... Väcktes här en tanke i vintern, ska nog leta upp mina Musky Hunter Magazine som jag köpte ett knippe av i USA 2010-2011, intressant även om inte allt kan omsättas till Sverige...

    Fanns det inte en fisketidning under något år för flera år sedan som möjligen hette Esox eller något liknande?

    Minns jag rätt var det en kontinental produktion översatt till svenska... Helt OK tidning om man ville läsa om lite mer otypiskt fiske, vatten och tekniker med svenska mått mätt.
    Esox som jag också tror den hette fanns väl någon gång i mitten på 90talet .
    Var riktigt spännande tidning vill jag minnas med mycket spännande och intressanta artiklar.
    Med helt nya tekniker man då aldrig hade hört talas om. Bla ett som jag minns där de fiskade abborre med kastmormyska i Ryssland har jag för mig.

    Kommentera


    • #42
      Ja dumt att man (jag) inte tar till sig och prövar flera metoder, i Esox (?) läste jag först om Drachkovitch rigg och dess tillämpning, jag fiskar men är positiv till att metoden nyttjar död betesfisk.

      Kommentera


      • #43
        Jaha!!

        Nu va det slut på att läsa fisketidningar för min del.
        Grymt tråkigt!
        Har prenumererat på FF sen början.
        Jag har aldrig varit direkt imponerad av FJ och vart inte imponerad av det ”nya” numret heller.

        /Besviken!

        Kommentera


        • #44
          Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
          Jeg kan trøste deg med at i Norge har vi ingen skikkelige blader for sportsfiskeren. Vi har "Fiske for Alle" men det er bare en skygge av den svenske varianten, og primært rettet inn mot de som fisker 3 ganger i året.
          Förr prenumererade jag på den norska tidningen Villmarksliv här...https://www.tradera.com/item/302331/...tidning-6-stk- ...

          Finns inte den tidningen längre??

          http://www.trumman.com/fisketips.htm

          Old Firehand
          Leif Engström
          Senast ändrad av Old Firehand; 2019-02-27, 11:08.

          Kommentera


          • #45
            Ursprungligen postat av Schlangen Visa inlägg
            Jaha!!

            Nu va det slut på att läsa fisketidningar för min del.
            Grymt tråkigt!
            Har prenumererat på FF sen början.
            Jag har aldrig varit direkt imponerad av FJ och vart inte imponerad av det ”nya” numret heller.

            /Besviken!
            Att du inte vill läsa Fiskejournalen och andra bra fisketidningar längre beror troligtvis på att du kanske redan kan allt som står i tidningarna......

            För att råda bot på detta kanske just du "Schlangen" ska börja skriva egna informativa och spännande fiskeartiklar i FJ och lära oss andra läsare nya fångstsäkra fiskeknep och metoder...

            Jag ser med förväntan fram emot att få läsa dina framtida, spännande fiskeartiklar...

            http://www.trumman.com/fisketips.htm

            Old Firehand
            http://www.trumman.com/fisketips/galleri_34.htm
            Leif Engström
            Senast ändrad av Old Firehand; 2019-02-27, 12:48.

            Kommentera


            • #46
              Nu förstår jag motivet: Lutar sig inte tillbaka = Köper upp #2
              Non é pericoloso sporgersi

              Kommentera


              • #47
                Vi får väl se hur tidningen utvecklas nu när de är herre på täppan. Vem vet, den kanske blir riktigt bra?

                Kommentera


                • #48
                  Köpte idag Fiskejournalen. Brukar inte köpa tidningar längre men tänkte det var trevligt att ha nått att bläddra i ute i solskenet. Tycker tidningen känns omodern och tycker den var som de nummer jag köpte runt millenniumskiftet. Lite bottennapp tyvärr...

                  Kommentera


                  • #49
                    Har under åren köpt, prenumererat på SF, FJ, FRA, Esox och FF och alla var tyvärr bättre än SF...

                    Kommentera


                    • #50
                      Ursprungligen postat av FITYRA
                      Minns jag rätt var det en kontinental produktion översatt till svenska... Helt OK tidning om man ville läsa om lite mer otypiskt fiske, vatten och tekniker med svenska mått mätt. Showbox jiofi.local.html tplinklogin
                      Detta är en bot ovan (FITYRA), kan ni banna den. Är rappoterad flera gånger.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Abramis Brama, 2014-11-02, 18:39
                      29 svar
                      4 464 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Arbetar...
                      X