Fiskejournalen köper upp och lägger ner! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskejournalen köper upp och lägger ner!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Fiskefeber var för mig den ända vettiga tidningen här. Annars kan jag rekommendera ett flertal tyska tidningar. "Der Raubfisch" tex. Otroligt många bra skrivna artiklar som oftast visar moderna tekniker från Japan och USA. Mycket finessfiske som jag själv älskar.

    Ja, de är på tyska såklart. Men jag har köpt och läst spanska fisketidningar och inbildar mig att jag fattade 80% trots att mina två skolår med franska tillbringades mest med att sjunga "Frere Jacques" och "Sur le pont..." Det funkar om även med tungan mellan tänderna
    Tyvärr svårt att få ta i de tyska tidningar i landet idag. Förut fanns de här på några internationella magasinshop.
    Men om ni mellanlandar i Tyskland- köp! De har tom ffde DVD om man nu har en DVD spelare kvar
    Annars tycker jag faktiskt att papperstidningar känns ärligt talat inte tidsmässig längre. Vem har inte sin mobil/platta med på dassen nuförtiden?

    Kommentera


    • #12
      Tycker också det är trist. Jag prenumerar på bägge men det är egentligen bara för att stilla abstinensen. Fiskejournalen är i mina ögon lite småtrist och torr. Fiskefeber stod för det tokiga och roliga. Lite som Auto Motor &sport vs Teknikens Värld inom bilvärlden. Hoppas innerligt att Joels galna reportage får fortsätta.
      Senast ändrad av Mankan G; 2019-01-18, 13:01.
      "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
        Jeg kan trøste deg med at i Norge har vi ingen skikkelige blader for sportsfiskeren. Vi har "Fiske for Alle" men det er bare en skygge av den svenske varianten, og primært rettet inn mot de som fisker 3 ganger i året.
        .................................................. .................................................. .................................................. ...................


        Förr prenumererade jag på den norska tidningen Villmarksliv här...https://www.tradera.com/item/302331/...tidning-6-stk- ...

        Finns inte den tidningen längre??

        .................................................. .................................................. .................................................. .................


        http://www.trumman.com/fisketips.htm

        Old Firehand
        Leif Engström
        Senast ändrad av Old Firehand; 2019-02-27, 11:13.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Emil Visa inlägg
          Ska bli spännande att se om det blir någon skillnad i nästa nummer av journalen, tyvärr tror jag inte det. Fiskejournalen har varit samma tråkiga format i flera år, inget som lockar alls.
          Fiskefeber tycker jag har varit trevlig läsning oftast så det är ju synd, bäst har varit John Zafaradls utmärkta artiklar.
          Å det bara måste jag hålla med om. John är min favoritskribent av fiskerelaterade artiklar. I övrigt tycker jag det var en trist utveckling och jag kommer inte fortsätta min prenumeration. Tycker alltför många nummer av FJ på senare tid visat en tidning på väg utför...

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg

            Du tycker alltså att förra ägarna till Fiske-Feber är skyldiga till att Fiskejournalen haft en i mångas tycke sämre tidning och innehåll?

            Var det verkligen det jag sa? Läs igenom mitt inlägg en gång till och kom tillbaka när du slutat att i din hjärna förvrida vad jag skrivit.

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg

              Var det verkligen det jag sa? Läs igenom mitt inlägg en gång till och kom tillbaka när du slutat att i din hjärna förvrida vad jag skrivit.
              Har du själv läst vad du skrivit? Jag har läst ett antal gånger nu och det blir inte direkt klarare. Du tycker inte att Fiskejournalen är ansvariga för sitt innehåll. Eller vad skriver du egentligen?

              Ok har läst igenom igen och det är inte Fiskejournalen som köpt upp Fiske-Feber och kan därför inte vara boven i det hela.
              Senast ändrad av JohanP; 2019-01-17, 21:57.

              Kommentera


              • #17
                då är vi tillbaka några årtionden då...finns bara sportfiskarnas tidning och fiskejournalen....hur skall det nu gå för alla linslusar som vill
                vara med och synas överallt på bild med sitt fiskande och sina fångster....
                Never let your memories be greater then your dreams...

                I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                  hur skall det nu gå för alla linslusar som vill vara med och synas överallt på bild med sitt fiskande och sina fångster....
                  Instagramfiskare går det ju tretton på dussinet numera så det reder sig säkert med den biten!

                  Skämt åsido, visst är det en tråkig utveckling att tidningarna "försvinner".
                  Å andra sidan tycker jag papperstidningarna är mer reklamblad och återvinningsplats för trötta artiklar.
                  Det jag främst läste då jag faktiskt köpte fisketidningar var dåtidens tester av utrustning som tillräckligt långt tillbaka faktiskt hade en minuskolumn.
                  Just den där kolumnen med negativ kritik får mig på riktigt sentimentalt myshumör.

                  Produktplacerande och blidkande av annonsörer gör ingen rolig läsning. Inte heller exotiska fiskedestinationer eller utpumpande av "trender".
                  Nej, jag är både konservativ och tråkig på det vis att jag vill se fiskeprylar av brukskaraktär kritiseras hårt men rättvist samt läsa begåvade skribenters
                  beskrivningar av olika former av mer eller mindre klassiskt svenskt fiske och äventyren som kan omgärda dessa.

                  Kommentera


                  • #19
                    Väldigt tråkigt att höra att Fiskefeber försvinner. Tycker den har hållt en högre klass än FJ på senare år. Jag hoppas FJ gillar Joel Abrahamssons artiklar lika mycket som jag gör!

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
                      För några år sedan hade vi tre fisketidningar. Förutom renodlade flugfiske tidningar.
                      Fiskejournalen "gick" samman med fiske för alla och nu för inte så länge sedan gick de samman så fint som det låter igen med en tidning. Fiskefeber.
                      Är det någon som märkt någon skillnad på fiskejournalen efter alla sammanslagningar?
                      Jag tycker inte jag märkt någon skillnad, samma lite halvtråkiga format. Och inget nytänk direkt. Här kör vi på i samma takt vi alltid gjort. Nja...
                      I min värld så var det ingen sammanslagning. Man köper upp en konkurrent och lägger ned den.
                      Riktigt tråkigt.
                      Hoppas falklind släpper in lite nytänk på redaktionen. Men jag är ytterst tveksam....
                      För att en fisketidning ska leva vidare fordras både ekonomiskt starka annonsörer och omtyckta skribenter....

                      Old Firehand
                      Leif Engström

                      http://www.trumman.com/fisketips.htm

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Abramis Brama, 2014-11-02, 18:39
                      29 svar
                      4 451 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Arbetar...
                      X