Fiskejournalen köper upp och lägger ner! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskejournalen köper upp och lägger ner!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg

    text
    Jag kommenterade inte Fiskejournalens innehåll över huvud taget, vart har du fått det ifrån?
    Ägaren till Fiskefeber beslutade sig att sälja för att de av någon anledning (som förmodligen inte du och absolut inte jag har en aning om) inte ville driva tidningen längre. Ska man då beskylla Fiskejournalen (som är en tidning av många under bolaget som nu köpt upp Fiskefeber) för att bolaget som äger Fiskejournalen köpt den andra tidningen och nu väljer att "slå ihop" dessa båda tidningar?

    Hur du tycker att FJs innehåll är jämfört med FF är oviktigt i sammanhanget.
    Var jag mer tydlig med vad jag kommenterade nu, Johan?

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg

      Jag kommenterade inte Fiskejournalens innehåll över huvud taget, vart har du fått det ifrån?
      Ägaren till Fiskefeber beslutade sig att sälja för att de av någon anledning (som förmodligen inte du och absolut inte jag har en aning om) inte ville driva tidningen längre. Ska man då beskylla Fiskejournalen (som är en tidning av många under bolaget som nu köpt upp Fiskefeber) för att bolaget som äger Fiskejournalen köpt den andra tidningen och nu väljer att "slå ihop" dessa båda tidningar?

      Hur du tycker att FJs innehåll är jämfört med FF är oviktigt i sammanhanget.
      Var jag mer tydlig med vad jag kommenterade nu, Johan?
      Vi får hoppas det är en sammanslagning. Men jag tror mer på nedläggning. Man kan ta ett exempel. Säg att man skulle slå ihop Volvo och Saab. Sen finns det bara Volvo bilar och teknik från Volvo. Var är Saab i sammanslagningen? Ni förstår min poäng.
      Är det en sammanslagning så bör det ju synas i tidningen . Det gjorde det inte med fiske för alla.

      Kommentera


      • #23
        Håller med engqvist där, FJ+FFA, dvs 1+1 blev... tja 1.

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg

          Jag kommenterade inte Fiskejournalens innehåll över huvud taget, vart har du fått det ifrån?
          Ägaren till Fiskefeber beslutade sig att sälja för att de av någon anledning (som förmodligen inte du och absolut inte jag har en aning om) inte ville driva tidningen längre. Ska man då beskylla Fiskejournalen (som är en tidning av många under bolaget som nu köpt upp Fiskefeber) för att bolaget som äger Fiskejournalen köpt den andra tidningen och nu väljer att "slå ihop" dessa båda tidningar?

          Hur du tycker att FJs innehåll är jämfört med FF är oviktigt i sammanhanget.
          Var jag mer tydlig med vad jag kommenterade nu, Johan?
          Jag tycker du var tydlig. Läs min sista mening i inlägget.



          Kommentera


          • #25
            Är inte Martin Falklind som är i ledningen, han har lämnat tidningen. Martin Falklind är i min mening den som enskilt har betytt mest för sportfiskesverige och fått flest människor intresserade

            Kommentera


            • #26
              Trist egentligen att man gav bort lådvis med fisketidningar från 80talet, lika läsvärda idag

              Kommentera


              • #27
                Kommer sakna FF. Jag har inget emot att läsa FJ då det är mysläsning men FF har varit duktiga det senaste året att lyfta tuffa frågor och ämnen, t ex som fisketryck och CnR konsekvenser i hårt fiskade vatten, som inte alltid stryker sportfiskare/sportfiskebranschen medhårs.

                Förövrigt, jag förstår att det är en svår ekvation att göra helt ärliga pryltester när samma märke betalar för annonsering men en dröm hade varit en tidning som vågar såga prylar som inte håller måttet.

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av Låg_Profil Visa inlägg
                  Jag har bara prenumererat på en fisketidning och det är Fiskefeber sedan starten 2004. Alla nummer har haft innehåll som intresserar mig, det har varit lärorikt och bra skrivet.

                  Fiskejournalen håller i min värld inte samma nivå, där köper jag 3-4 lösnummer per år. Känns som att det ofta är samma artiklar gång på gång men med nya produktplaceringar.
                  ​​​​​​
                  Sen så hade ju Fiskefeber trevliga erbjudanden när man tecknade en prenumeration

                  Hoppas att Fiskejournalen får ett uppsving nu, annars så har en epok gått i graven...

                  Fiskejournalen har jag alltid gillat sedan första numret kom ut i början på 1970-talet med Olof Johansson, Lerum som chefredaktör och tidningen blev ännu bättre sedan Håkan Otterberg blev VD,,,

                  Old Firehand
                  Leif Engström

                  http://www.trumman.com/fisketips.htm

                  Kommentera


                  • #29
                    Ursprungligen postat av Cudan Visa inlägg
                    Kommer sakna FF. Jag har inget emot att läsa FJ då det är mysläsning men FF har varit duktiga det senaste året att lyfta tuffa frågor och ämnen, t ex som fisketryck och CnR konsekvenser i hårt fiskade vatten, som inte alltid stryker sportfiskare/sportfiskebranschen medhårs.

                    För övrigt, jag förstår att det är en svår ekvation att göra helt ärliga pryltester när samma märke betalar för annonsering men en dröm hade varit en tidning som vågar såga prylar som inte håller måttet.
                    Håller med om FF, läser den med större förväntan än andra... själva tidningen i sig är dessutom mer lockande, om det sen är färg, layout, bilder som gör det vet jag inte men den känns på ngt sätt fräschare..

                    Om alla fisketidningar höll den journalistiska fanan där den hör hemma så borde alla kunna köra kritiska tester och ändå få annonsintäkter. Svårt att tro att en tillverkare/generalagent/återförsäljare helt slutar med annonsering p g a riktiga tester... var skulle de annars annonsera? FS och Pikefight? Syns du inte så finns du inte...

                    Kommentera


                    • #30
                      Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                      Om alla fisketidningar höll den journalistiska fanan där den hör hemma så borde alla kunna köra kritiska tester och ändå få annonsintäkter. Svårt att tro att en tillverkare/generalagent/återförsäljare helt slutar med annonsering p g a riktiga tester... var skulle de annars annonsera? FS och Pikefight? Syns du inte så finns du inte...
                      Ja om ens integritet som journalist inte är starkare än så kanske man borde sadla om och gå med lackväskan istället...
                      Tror dock att man lätt hamnar i en ond cirkel där annonsörerna har vissa förväntningar och större resurser än tidningen så jag kan lätt förstå att det är en fin balansgång.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Abramis Brama, 2014-11-02, 18:39
                      29 svar
                      4 470 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Arbetar...
                      X