Napp och Nytt 2022 bara digital - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Napp och Nytt 2022 bara digital

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Har fortfarande inte kommit någon digital Napp och Nytt och som jag skrev verkar många av de klassiska Ambassadeur också gå i graven.
    Väldigt synd om så är fallet, C3 och C4 är ju riktiga klassiker som funnits så länge man kan minnas, alla fall C3.
    AB Urfabriken fyllde 100 ifjol och nu vid 101 år verkar det gå rejält utför med det klassiska företaget som är en stor del av svenska fiskehistorien.
    Okej kurvan pekade neråt långt innan hundraårsdagen men nu känns företaget precis som vilket annat multinationellt företag som säljer fiskegrejer och inget unikt alls..
    Jag håller hårt i mina Ambassadeur osv och drömmer om en svunnen tid.

    Kommentera


    • #32
      Det är säkert så. Det dröjer nog inte länge innan den sista Made in Sweden rullat av bandet för gott. Håll i det ni har kärt. Jag vårdar de mina ömt. De är byggda för att fiska med, tror de mår bäst av att användas.

      Kommentera


      • #33
        Jag frågade Abus säljare om det här med att det var så få Ambassadeur-modeller i Napp och Nytt. Enligt honom har de inte slutat tillverka C3 och C4, utan det är en miss från de som gjort Napp och Nytt. Det verkar saknas extremt mycket produkter i allmänhet från Napp och Nytt. Det finns (fanns?) t.ex enbart EN lite finare abborrlågprofilare i tidningen och resterande i Abus sortiment saknades helt. De som jobbade på den digitala versionen har sagt att den är klar, men både jag och Abus säljare konstaterade att så icke var fallet. Det är troligtvis så att det har slarvats helt enkelt.

        Kommentera


        • #34
          Click image for larger version

Name:	DSC_0164.JPG
Views:	440
Size:	1,61 MB
ID:	2601247
          Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
          Jag frågade Abus säljare om det här med att det var så få Ambassadeur-modeller i Napp och Nytt. Enligt honom har de inte slutat tillverka C3 och C4, utan det är en miss från de som gjort Napp och Nytt. Det verkar saknas extremt mycket produkter i allmänhet från Napp och Nytt. Det finns (fanns?) t.ex enbart EN lite finare abborrlågprofilare i tidningen och resterande i Abus sortiment saknades helt. De som jobbade på den digitala versionen har sagt att den är klar, men både jag och Abus säljare konstaterade att så icke var fallet. Det är troligtvis så att det har slarvats helt enkelt.
          Någon ljuspunkt om så är fallet, frågan är bara hur man kan missa så viktiga och klassiska rullar som bl a C3.
          Den tillhör ju en del av svensk fiskehistoria även om det nu är slarv.
          Hemsidan är ett skämt och känns som vilket annat företag som helst. Det unika med ABU är i stort sett borta sedan länge.


          Lägger ut min trimmade C3, tillsammans med min trimmade Orbis är det favoriterna trots att jag har ett antal hårt trimmade Ambassadeur.

          Kommentera


          • #35
            Det är väldigt synd den är i digital form i fortsättningen. Viss känsla hålla i en Napp och Nytt katalog men det går fortfarande hitta gamla guldkorn via bokbörsen.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Abramis Brama, 2014-11-02, 18:39
            29 svar
            4 464 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg Piscantur stercore  
            Arbetar...
            X