Medelhavet!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Medelhavet!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Medelhavet!!!

    Ska en sväng ner till malagaområdet..(Nerja) i januari ev...nån som fiskat där...utrustning..beten osv..ska väl kasta lite ev bottenmete..eller..tips o trix mottages !!???

  • #2
    Kul, jag skulle gärna hänga på ��

    Bottenmete vid pirar och hamnar är väldigt poppis i hela Medelhavet, finns jättemycket olika fiskarter du kan komma i kontakt med.

    Jag har fiskat i Medelhavet två dagar, i närheten av Malaga. Staden heter estepona, utgick därifrån med charterfiskebåt.

    Vi körde 'bottom Fishing' dvs det vi i Sverige o Norge kallar havsfiske, tunga pirkar eller sänken i Linänden plus nån krok som upphängande betas med räka/mussla/krabba m.m

    Spännande fiske och artrikt, jag summerade till 13 olika arter på en dag mest olika makrillar och snappers där red snapper är den starkaste avdem.

    Åker gärna tillbaks, rätt dyrt med båtfisjet men jag hade turen och lyckas charma skepparn och pruta ner priset och fick hänga med han och hans grabbar på havet billigt ��
    Senast ändrad av Kimmen; 2015-01-05, 14:20. Anledning: Felskrivning

    Kommentera


    • #3
      Ok..tänkte kasta lite ..både wobbler,sked o spinnare..samt meta både botten och flöte..blir ev båttur oxå..polaren bor där nere och har en polare som har båt så..Ska bli spännande med lite nya arter på kroken..en cuda hade vart nice Eller en bra grouper...

      Kommentera


      • #4
        Cuda är fränt!!

        En av mina polare krokade en Cuda i Venezuela när vi var där, vi skulle övernatta på hotell en natt i väntan på att åka ut i Karibien.
        Så vi provade att kasta lite från en pir i havet nedanför hotellet, i vågtopparna jagade barracudor.
        Polarn körde men ett Rapala minnow spoon drag, kom en hygglig Cuda och klippte draget men i fajten så rätades ena fjäderringen ut och cudan vann,....

        Kommentera


        • #5
          Det beste tipset mitt for spinnfiske fra land er å komme deg opp og ut veldig tidlig på morgenen. Du bør ha tatt noen kast før solen kommer opp, for det er rundt soloppgang at endel av de mindre makrell- og tunfiskartene jager nære land. Utstyr omtrent som for sjøørretfiske her hjemme fungerer fint, sluker som du kaster langt med og som kan sveive inn fort samt noen poppere er å anbefale. Ikke bruk altfor liten snelle, du bør ha litt å gå på hvis du er heldig nok til å kroke en bonito på 3-4 kg.

          Når solen først har kommet opp og båttrafikk/ bading etc starter er det bare å pakke sammen.
          Senast ändrad av Team Colibri; 2015-01-06, 20:07.
          Team Colibri

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
          3 svar
          159 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg S.K fishking  
          Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
          1 svar
          248 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg tonyex
          av tonyex
           
          Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
          9 svar
          770 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Cosmoz 08  
          Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
          12 svar
          588 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Old Firehand  
          Startad av JockeMedGaffeln, 2023-09-30, 20:35
          0 svar
          130 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg JockeMedGaffeln  
          Arbetar...
          X