Erfarenheter av fiske i Ryssland - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erfarenheter av fiske i Ryssland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Erfarenheter av fiske i Ryssland

    God dag.

    Jag satt i dagarna och drömde efter fiskesäsongens återvändande i början av våren, när det plötsligt slog mig att Ryssland måste ha fruktansvärt fina fiskevatten. Jag är själv i grund och botten utbildad slavist och talar således ryska och har besökt landet åtskilliga gånger - dock utan fiskespöna i bagaget.

    Har folk här måhända erfarenheter av fiske hos vår jätte till granne i österled? Mer specifikt funderar jag på Ladoga, eftersom det är enkelt och billigt att ta sig dit medelst bil från Finland och eventuella övriga dagar kan spenderas i alltid så fantastiska St Petersburg. Visum behövs, förvisso, men det är lätt ordnat.

    Varandes en enorm sjö förefaller Ladoga ha ett rikt utbud av fisk av flera, även havslevande, arter. Frågan handlar kanske framförallt om erfarenheter kring teknikaliteter, så som eventuella fiskekort, bra boplatser och fiskeområden i Ladoga, huruvida fisket är begränsat på endera sätt och båtuthyrning, m.m.

    Om inte får jag och mina kamrater bli samtida svenska fiskepionjärer och försöka dokumentera upplevelsen på bästa sätt. Men, oavsett, tips tas gärna emot om ni är i besittning av sådana.

    God Jul!

  • #2
    Lyfter gammal tråd.... Någon som har någon aning om fiske i Ryssland? Har planer på att släpa med mig båten över och leta lite grönt guld i ryska karelen. Någon som provat eller hört något?

    Enda jag vet är att man behöver visum... Men det kan jag nog fixa...
    http://mortasfiske.blogspot.com

    Kommentera


    • #3
      Borde ju gå att googla lite då sportfisket verkar ha växt rätt bra i Ryssland på senare år. Annars kanske det går att få kontakt med han ryssen som är med en del på youtube. Fiskar väl för CWC om jag inte missminner mig.

      Kommentera


      • #4
        Du tänker Anton the fisherman? Finns han å få tag i nånstans då?
        http://mortasfiske.blogspot.com

        Kommentera


        • #5
          Så kallas han nog ja.. Borde väl gå att finna honom via insta eller ansiktsboken? Va ja förstått guidar han väl en del.. Men kan ha helt fel..

          Kommentera


          • #6
            https://instagram.com/anton_fisherma...=1l5xkewj4rp52

            Kommentera


            • #7
              Har inte fiskat men jagat i Ryssland i närheten av Ladoga. Det förekommer mycket föroreningar, vissa sjöar går inte att bada i osv. Kanske inte relevant men tänkte bara nämna det.
              Jag vet inte hur väl du känner till Ryssland men du bör hålla mycket god uppsikt på bil/båt/övrig utrustning.. Och räkna med "böter" för nåt hittepå från polis, ofta förhandlingsbara summor..

              Kommentera


              • #8
                Snacka med zakdima
                Han kan mycket om fisket i Ryssland :-)
                Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                Flugfiske är en Livs-stil
                2016 har jag blivit Multifrälst

                Kommentera


                • #9
                  Tja, jag är Ryss, bor i Sverige och fiska i Ryssland och i Sverige 8). Kan alla reglar och vet allt om fiske i Ryssland.
                  kan svara på några frågor.

                  Mvh

                  Kommentera


                  • #10
                    En tanke som alla nu bör ställa sig. Kina provocerar och kränker Taiwan i väldigt stor grad nu. Många tror att en invasion kan ske även där i en relativ snar framtid. Taiwan är en demokrati av västerländska mått men av rädslan för Kina så vågar ingen erkänna dem eller låta dem gå med i FN som de ansökt om i många år.
                    ska vi totalt stänga Kina ute i så fall? Själv försöker jag i så stor grad som möjligt bojkotta kinesiska varor där möjlighet finns. En total bojkott är tyvärr omöjlig. Men ex fiskedrag finns inget skäl att köpa från Kina. Tror att vi vinner mycket på att kolla och välja vad det vi köper är tillverkat.
                    Dags att låta pengar styra.
                    Och självklart är jag för en total bojkott av Ryssland också.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
                    3 svar
                    157 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg S.K fishking  
                    Startad av EdvinMedvind, 2023-04-16, 15:16
                    3 svar
                    379 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg EdvinMedvind  
                    Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
                    1 svar
                    244 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg tonyex
                    av tonyex
                     
                    Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
                    9 svar
                    765 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
                    12 svar
                    580 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Arbetar...
                    X