Gäddfiske med båt Lidköping-Vänern - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske med båt Lidköping-Vänern

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiske med båt Lidköping-Vänern

Jerk fiske/ytfiske runt Lidköping söker fiske intresserade.
    Tjena heter Micke jag söker någon/några att fiska med runt Lidköping helst med båt. Jag äger en egen båt i Källtorpshamn och fiskar nästan varje dag på vår-sommar-höst i vikarna. PB Gädda 7.5kg 104 cm. På sommarn kommer det sjukt mycket näckroser i vikarna då jag och min bror hade svårt att kasta in våra jerk baits dem fastnade hela tiden ändrade vi taktik till ytfiske tex groda. ytfisket är brutalt effektivt i vikarna då man når precis överallt bror satte pb med en 8KG 107 cm gädda på en groda.

Nytt Pb 10.1 Kg 110 cm på spinn, Svartzonkers grön papegoj mc tail.

Finns det någon i trakten tex Hidensrev-Kållandsö-hällekis som har tillgång till båt och söker intresserade fiske polare i Lidköping släng iväg ett mail så hörs vi.

Info: 28 år Mikael Gunnarsson
    Mail: Micke88g@hotmail.com

Ursprungligen postat av L4ckybast3rd Visa inlägg
    Jerk fiske/ytfiske runt Lidköping söker fiske intresserade.
    Tjena heter Micke jag söker någon/några att fiska med runt Lidköping helst med båt. Jag äger en egen båt i Källtorpshamn och fiskar nästan varje dag på vår-sommar-höst i vikarna. PB Gädda 7.5kg 104 cm. På sommarn kommer det sjukt mycket näckroser i vikarna då jag och min bror hade svårt att kasta in våra jerk baits dem fastnade hela tiden ändrade vi taktik till ytfiske tex groda. ytfisket är brutalt effektivt i vikarna då man når precis överallt bror satte pb med en 8KG 107 cm gädda på en groda.

Nytt Pb 10.1 Kg 110 cm på spinn, Svartzonkers grön papegoj mc tail.

Finns det någon i trakten tex Hidensrev-Kållandsö-hällekis som har tillgång till båt och söker intresserade fiske polare i Lidköping släng iväg ett mail så hörs vi.

Info: 28 år Mikael Gunnarsson
    Mail: Micke88g@hotmail.com
    Hej Mikael;

Heddon X0515 Moss Boss här..http://www.trumman.com/heddon/x0515_mossboss.htm .. köpte Cykel & Mopedhandlaren i Skellefteå flera hundra av på den tiden jag var agent för Heddon, Bomber, Cotton Cordell och övriga PRADCO-beten...

Vid en trollingtävling i Vänern 17-18 oktober 1989 var jag inbjuden av Arne Jogesäter i Lidköping att trollingfiska med honom i hans Beason 585 båt..

Vid tävlingen fångade vi 7 Öringar mellan 2,8 och 1,5 kilo samt 4 Laxar mellan 4,2 och 1,9 kilo. Betena var Bomber B15AXM7, B15AXMK, B15APBCR, B15ART(OS) samt Northern King NK28-FT..
    Det blåste 4-6 m/sek sydvästlig vind. Ytvattentemperaturen var +11,2 -11,4 gr.C.

Den 17/10 var det mulet hela dagen och tidvis regn. Det var mycket trevligt att fiska med Arne i Hans Beason 585. Taket skyddade oss mot regn och styrningen fungerade perfekt.

Den 18/10 var det också mulet och stundtals regn. En positiv överraskning var att Arne Jogesäter hade tillverkat egna, fantastiskt fina djupriggar som vi använde båda tävlingsdagarna.
    Vi snackade mycket om både Laxtrolling och Gäddfiske och jag frågade Arne hur mycket hans största Gädda vägde. Lite blygt svarade Arne 7,2 kilo och då lovade jag honom att han skulle få sin första Gädda på 10 kilo om han kom upp till mig och fiskade Gädda i Furusunds skärgård...

Det blev fler Laxtrollingtävlingar med ännu bättre resultat tillsammans med Arne Jogesäter och hans fiskekompis Pelle Olausson 14/10 - 16/10 1990. Då fångade vi 9 Laxar och 3 Öringar mellan 5,9 kilo och 1,8 kilo. Pelle fick "Personligt Rekord" med en 5,5 kilos Lax på en silver/lila Bomber "Smilin Minno" 37A-SAL45.

Det blåste 3-8 m/sek sydvästlig vind och ytvattentemperaturen var +12,1 - 12,6 gr.C. Den 14 och 15/10 var det stundtals tät dimma, men tisdagen den 16/10 var det solsken hela dagen lagom till Pelles Rekordlax....

Memories!

http://www.trumman.com/bomber/bomber.htm
    Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Husse0416, 2017-05-07, 20:36
    7 svar
    683 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Team Colibri  
    Startad av Flytringsfiske_Helsingborg, 2022-08-05, 15:24
    7 svar
    573 visningar
    0 gillar