GT fiske på Bali? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

GT fiske på Bali?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • GT fiske på Bali?

    Hej på er! Är det någon här på forumet som fiskat på Bali? Åker dit nu i sommar och vill gärna ut och fiska lite. Är intresserad av att åka ut på havet och fiska, främst då GT men andra arter är också intressanta. Vad har ni för erfarenheter båtarna där, har kollat lite på nätet och de verkar ligga på ca 500 usd för en dags fiske. Jag skulle gärna kunna dela båt med någon men hur fungerar det, har ni några tips? Vill ju inte köpa grisen i säcken, utan då får det hellre kosta en slant och att det fungerar (Jag vet, fiske är fiske).
    I tried sniffing Coke once, but the ice cubes got stuck in my nose.

  • #2
    Ett tips kan vara att se om något företag som arrangerar fiske finns på Tripadvisor. På så vis kan du ta del av andras åsikter vilket jag tycker varit mycket hjälpsamt då jag rest. Fann "Fishing with Ivan" i Playa del Carmen (Mexiko) på så vis och var jättenöjd med dem.
    http://enamatorfiskare.blogspot.se
    Instagram enamatorfiskare

    Kommentera


    • #3
      Jo jag har kollat runt lite där och har mailat ett företag nere på Bali, får se vad han kan erbjuda. Helst skulle jag vilja dela båten med någon, men vet inte om dom är så intresserad av att hålla på och matcha ihop folk. Man nog lösa det själv.
      I tried sniffing Coke once, but the ice cubes got stuck in my nose.

      Kommentera


      • #4
        450 dollar för 8 timmar. Popperfiske efter GT och jiggfiske i 8timmar. upphämtning från hotell och mat och dryck ingår. Vad tror ni?
        http://balifishingboats.com/
        I tried sniffing Coke once, but the ice cubes got stuck in my nose.

        Kommentera


        • #5
          Får det till cirka 4000 kr, alltså ungefär 500 kr/timmen. Deras websida ser seriös ut. Upphämtning och mat och dryck i priset är bekvämt. Varför inte köra? Anser du dig ha råd så satsa! Jag förutsätter, utan att ha kollat upp det, att de tillhandahåller all utrustning, beten m.m. så tycker de är ett okej pris.
          http://enamatorfiskare.blogspot.se
          Instagram enamatorfiskare

          Kommentera


          • #6
            Tyvärr är det ju kostsamt med denna typ av fiske oavsett vart på jordklotet man befinner sig. Alltid ett problem att resa solo. Svårt att kunna dela charterbåt med folk man inte känner. I regel bokas ju båtarna redan från början av grupper som reser tillsammans som såklart inte gärna "släpper in" någon man inte känner. Jag har ingen kunskap om just Bali tyvärr men vet att det finns många spännande fiske ställen runt Indonesien.
            Jag följer din planering med stort intresse o hoppas du får en kanonresa! Ser fram mot en rapport o bilder!

            Själv funderar jag över hur jag bäst skall luffa och "fiska av" Australiens västkust under en framtida resa. Det lutar åt en lugn bilresa med 4x4, camping och kajak och mycket mycket gott om tid och solskydd!

            Kommentera


            • #7
              Blev det något fiske? Jag skall till Bali 1a Februari och skulle vilja passa på att fiska =)

              Kommentera


              • #8
                Fiskade lite runt Bali för ett antal år sedan, fick mest smått. Kan rekommendera West Papua för den som vill ha riktigt äventyrsfiske, stora GT, yellowfins, dogtooth tuna osv.

                Kommentera


                • #9
                  Nä, fan blev inte det. Försökte få ihop ett gäng som kunde dela på båtkostnaden men svagt intresse. Eller så letade jag på fel ställe ��. Hoppas du får möjlighet att prova på!
                  I tried sniffing Coke once, but the ice cubes got stuck in my nose.

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
                  3 svar
                  157 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg S.K fishking  
                  Startad av EdvinMedvind, 2023-04-16, 15:16
                  3 svar
                  379 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg EdvinMedvind  
                  Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
                  1 svar
                  244 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg tonyex
                  av tonyex
                   
                  Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
                  9 svar
                  765 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Cosmoz 08  
                  Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
                  12 svar
                  580 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Old Firehand  
                  Arbetar...
                  X