Mittån? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mittån?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Mittån?

    Tjena!
    Jag har möjlighet att dra iväg på lite fiske nästa vecka, behöver vara hemma senast 6/8. Funderar på att testa Mittån i Härjedalen med omkringliggande vatten. Har fiskat mycket i Härjedalen (till och från i över 30 år…) men aldrig just där. Så jag söker lite tips om boende och såklart fiske. Skulle även tycka det var trevligt med fiskesällskap. Alternativt om du/ni har något annat kul fiske planerat och saknar en gubbe på resan. Jag tänkte primärt flugfiske efter öring och harr, men tycker allt spöfiske är kul. Jag utgår från Uppsala och har bil.
    Tight lines!
    Per
    phahlbom@gmail.com

  • #2
    Utloppet vid Anån är klart värt ett besök. Du passerar den om du fiskar nedanför fiskhindret. Mest harr där.
    På andra sidan Grundsjön på själva berget finns det några trevliga röding pölar. Den stora innehåller stim av mindre röding (3-4hg), en innehåller tusenbröder av öring och dom 2 minsta innehåller monster rödingar (1kg +) som är aktiv mest på natten och få i antal. Dybotten, ca 3-5dm vatten som räcker så långt ögat når, är väl en liten djupare grop i mitten av pölen där dom håller till.
    Boende vet jag dock inget, sov alltid i tält.
    Roligt flymf fiske på lugnvattnen i Mittån, ha lång tafs som en nappindikator är mitt tips, minst dubbel tafslängd än normal så den funkar som nappindikator. Störst chans på stor harr där.

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
    3 svar
    159 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg S.K fishking  
    Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
    1 svar
    248 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg tonyex
    av tonyex
     
    Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
    9 svar
    770 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Cosmoz 08  
    Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
    12 svar
    588 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Old Firehand  
    Startad av JockeMedGaffeln, 2023-09-30, 20:35
    0 svar
    130 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg JockeMedGaffeln  
    Arbetar...
    X