Fiske mälaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske mälaren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske mälaren

    Hej! Nyinflyttad till Bolinder strand (Järfälla, Stockholm) sedan ett par veckor tillbaka och har nu ställt mig i kö för en båtplats men i väntar på en plats och båt vill jag gärna komma i kontakt med andra fiskare i området för att dela erfarenheter och kanske få trevligt fiskesällskap. Ser verkligen fram emot att testa mälaren då jag till stor del fiskat i Hälsinglands sjöar och Ljusnan. Jagar det mesta med fenor såsom gös, aborre, gädda, öring, röding t ex. Kastar gummi och trollar gärna med större pjäser primärt på sommaren.

    Är gräsänkling fre-sön kommande helg så om du vill ha sällskap i båten är det bara att dra ett PM på studs så får du sällskap av en trevlig norrlänning med fötterna på jorden. Andra dagar funkar oxå..typ 24/7 mån-sön

    Skitfiske!
    - Go for the big ones you must!
    https://www.youtube.com/watch?v=PzOKf9A3oqc

  • #2
    Hej
    Välkommen till Järfälla! Om du går med Jakobsbergs Sportfiskeklubb får du tillgång till två båtar och behöver inte vänta på egen båtplats. Båtarna ligger vid Jakobsbergs båtsällskap (innanför ön där vattenverket ligger). Inte många aktiviteter i klubben men i fredags hölls en gösfisketävling. Hemsidan jsfk.se är också ganska lite aktiviteter men däremot är de ganska aktiva på Facebook.

    Kommentera


    • #3
      Toppen förslag!

      Har rekat på deras hemsida nu men det var en rätt omfattande procedur...Betala medlemsskap, gå kurs till våren(!), lösa "båtkort", boka båt... Kanske blir aktuellt senare men blir kanske lite långsökt att bli medlem nu om jag inte kan nyttja båtarna först till våren... OM jag nu förstått rätt från hemsidan :/

      Man vill ju bara ut och njuta av mälaren å fisket lixom, typ nyss
      - Go for the big ones you must!
      https://www.youtube.com/watch?v=PzOKf9A3oqc

      Kommentera


      • #4
        Varför inte lyfta luren och prata med någon av de trevliga ansvariga? Vet att det förr om åren kunnat ordnas ett extra tillfälle för båtkurs vid behov. Det skulle ju kunna medföra att du kommer ut och kan njuta av Mälaren och fisket lixom, typ snart ;-)

        Kommentera


        • #5
          Håller med dig, Stubben!

          Kommentera


          • #6
            Tja!

            Jag är med i jsfk. Gick med ny precis efter nyår. Hör av dig så kan vi dra ut och köra gädda så fort båtarna får känna vatten!
            Jag va med där som liten och har harvat runt mycket runt "verketön". Ska bli sjukt kul att köra igen, fast med mer kött på benen.... och mer bacon på magen

            Kommentera


            • #7
              Välkommen till Mälaren, önskar en konkurrent från Kungsängens båtsällskap.

              Kommentera


              • #8
                Toppen, kul att du hör av dig. Låt oss ta resten på DM, har addat dig
                - Go for the big ones you must!
                https://www.youtube.com/watch?v=PzOKf9A3oqc

                Kommentera


                • #9
                  Tack

                  Både piludden, stäket och kungsängen ligger ju direkt efter varandra. Hur trivs du i Kungsängens båtklunn? Skiljer ju en massa i pris mellan klubbarna :/ Verkar vara många äldre i piludden och de verkar sådär benägna att svara på frågor och mötas upp. Inte riktigt det intryck man hade hoppats på direkt...

                  /A
                  - Go for the big ones you must!
                  https://www.youtube.com/watch?v=PzOKf9A3oqc

                  Kommentera


                  • #10
                    Vet inte hur de skiljer sig kostnadsmässigt men Kungsängen är en trevlig och fin båtklubb, jag själv har varit medlem i ett år och mina föräldrar har varit medlemmar i cirka 25 år.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
                    3 svar
                    159 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg S.K fishking  
                    Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
                    1 svar
                    248 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg tonyex
                    av tonyex
                     
                    Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
                    9 svar
                    770 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
                    12 svar
                    588 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av JockeMedGaffeln, 2023-09-30, 20:35
                    0 svar
                    130 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg JockeMedGaffeln  
                    Arbetar...
                    X