Hyra båt på trailer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hyra båt på trailer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hyra båt på trailer

    Hej!
    Jag undrar om det finns personer/företag som hyr ut båt på trailer. Alltså, en båt som man kan köra med egen bil till valfri sjö. Inget fancy, tänker typ aluminium-eka med lite snurra på. Letar ffa i Västsverige.

  • #2
    Det där tror jag kan vara marigt.. Tillhör själv den kategori som inte ens lånar ut kärra längre (ens utan båt!). Har blivit bränd för många gånger på folk som inte kan köra bil med släpfordon...

    Jag gorde mig av med kärran jag hade tom för att slippa få frågan från allsköns folk om de fick låna den.. Droppen som fick bägaren rinna över var när grannen lånade kärran och genade över fronten på vår andra bil samt lyckades köra punktering på kärran.

    Och sedan helt sonika ställde tillbaka den utan att säga vad han hade ställt till med...... Vi såg genom fönstret hur han körde på bilen så vi avvaktade hur han skulle hantera det hele... Nada.... Bara ställde tillbaka den.

    Idag har jag alltid båten på kärra så frågan uppkommer ju aldrig längre. Men att låna ut grejorna utan att veta om det är rekorderligt folk. Aldrig.

    Vet dessutom om en tapp som försökte hyra ut båt med trailer en kort tid här i Göteborg. Andra gången han hyrde ut båten så fick de byta växelhuset på motorn... Inga försäkringar täcker sådana kostnader annat än marginellt. Så de slutade direkt med det.

    Tyvärr - gissar att det ser mörkt ut på den fronten...
    __________________________________________________ _____________________________

    Covfefe

    Kommentera


    • #3
      Jag förstår. Klart det blir marigt när folk inte sköter sig. Samtidigt tänker jag att man borde kunna lösa det på typ samma sätt som med biluthyrning. Men för att få till det med försäkringar mm så behöver det kanske vara mer storskaligt.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
      3 svar
      157 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg S.K fishking  
      Startad av EdvinMedvind, 2023-04-16, 15:16
      3 svar
      379 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg EdvinMedvind  
      Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
      1 svar
      244 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg tonyex
      av tonyex
       
      Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
      9 svar
      765 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Cosmoz 08  
      Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
      12 svar
      580 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Old Firehand  
      Arbetar...
      X