Bass i Houston, Texas, feb/mars - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bass i Houston, Texas, feb/mars

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Bass i Houston, Texas, feb/mars

    Tjenare

    Lutar åt att jag far på jobb i Houston någon gång i feb/mars och tänkte passa på att testa bass-fiske. Tänkte höra om det råkar vara någon här som varit i krokarna och kan rekommendera en bra guide? Lake Fayette, mellan Austin och Houston verkar som ett vettigt alternativ och det verkar finnas en uppsjö av guider så en rekommendation vore jag tacksam för.

    Mvh

  • #2
    Har inte varit där men skulle bara säga att jag blir lite avundsjuk! Bassfiske skulle vara häftigt att testa!
    Instagram: mattiasandersson90

    Bara ett kast till...

    Kommentera


    • #3
      Satt o kolla på nätet igår. Va ju nån skitstor bass tävling i texas nu för ett tag sen väl. Tror jag hitta de på daiwas sida.. Dom hade en kille som plasera sig bra.

      Kommentera


      • #4
        Bass är riktigt kul , har provat det på en Musky resa .
        Tog några small mouth bass , största var på 1,3 kg & det vara som en abborre på anabola , riktigt rolig fight där den är upp i luften flera ggr .

        Tyvärr har jag inget mer att bidra med mer än att det är jäkligt kul, skit fiske

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av tkarlsson Visa inlägg
          Tjenare

          Lutar åt att jag far på jobb i Houston någon gång i feb/mars och tänkte passa på att testa bass-fiske. Tänkte höra om det råkar vara någon här som varit i krokarna och kan rekommendera en bra guide? Lake Fayette, mellan Austin och Houston verkar som ett vettigt alternativ och det verkar finnas en uppsjö av guider så en rekommendation vore jag tacksam för.

          Mvh
          Lake Houston är den största sjön i Houston-området. Där finns det både Large Mouth (Stormunnad Bass) och White Bass (Vit Bass)...

          Att hitta bra fiskeguider gör du kanske bäst via lokala fiskebutiker...
          http://www.trumman.com/fisketips.htm
          Old Firehand
          (Leif Engström)
          Senast ändrad av Old Firehand; 2018-01-10, 19:34.

          Kommentera


          • #6
            Kolla gärna på youtube personer som Jon b Apbassin och lunkerstv fiskar väldigt mycket i texas
            Googla omkring bara så hittar du garanterat många bra platser och guider som skulle nog mer än gärna ta med dig ut på en tur.
            Spön som jag skulle rekomendera till fisket är westin W3 abu Veracity/veritas samt kolla in http://www.tacklewarehouse.com/ och http://www.basspro.com/shop/en/fishing.
            beten varierar väldigt mycket men när du ska flytta upp gäller tydligen hårdbeten och dropshot fisket
            Lycka till med fisket och hoppas du får en largemouth bass över 10lb och hälsa till jenkarna.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av tkarlsson Visa inlägg
              Tjenare

              Lutar åt att jag far på jobb i Houston någon gång i feb/mars och tänkte passa på att testa bass-fiske. Tänkte höra om det råkar vara någon här som varit i krokarna och kan rekommendera en bra guide? Lake Fayette, mellan Austin och Houston verkar som ett vettigt alternativ och det verkar finnas en uppsjö av guider så en rekommendation vore jag tacksam för.

              Mvh
              Tja!

              Har själv inte fiskat bass i Texas men har däremot fiskat bass i 5år. Kan bara börja med att säga att det är fan det roligaste fisket jag vet. Enligt min erfarenhet kan man inte göra fel när det kommer till bass fisket. Bara att hitta en sjö eller en "pond" och börja fiska. Se up så du inte står på någons tomt eller att vattnet är privat ägt.(Kan gå illa&#128514. Själv har jag tagit min största på en golfbana så man behöver inte vara super ambitiös för att få mycket och stor fisk.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
              3 svar
              159 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg S.K fishking  
              Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
              1 svar
              248 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg tonyex
              av tonyex
               
              Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
              9 svar
              770 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Cosmoz 08  
              Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
              12 svar
              588 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Old Firehand  
              Startad av JockeMedGaffeln, 2023-09-30, 20:35
              0 svar
              130 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg JockeMedGaffeln  
              Arbetar...
              X