Fiske nånstans mellan Ånge - Motala nu på lördag och/eller söndag??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske nånstans mellan Ånge - Motala nu på lördag och/eller söndag???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske nånstans mellan Ånge - Motala nu på lördag och/eller söndag???

    Kan väl börja med att varna och säga att jag lär ju TOTALBOMBA den här delen av forumet nu för en viss tid framöver...

    Ska köra Luleå - ??? (troligen Helsingborg, oklart slutmål) och kommer ha en sjuhelvetes massa stopp på massa olika ställen under denna supersemester.
    En del längre visiter, en del kortare.
    Det blir en slags härlig pensionärssemester (fast istället för husbil så är det personbil och massa polares soffor som gäller, det är grunden till det hela, en massa folk man inte sett på evighets tider och en del folk man aldrig sett samt förhoppningsvis en hel del folk man inte ens visste att man borde träffa?)


    Kommer börja min resa söderut med ett stopp i Ånge (samt oxå träning med Sundsvalls armbrytningsklubb) redan imorgon torsdag (28e juni). Där i Ånge kommer jag vara hos en kompis antingen fram till lördag eller söndag, lite beroende på vad som i övrigt erbjuds etc.

    Så, om det finns nån som är sugen att få med sig en Norrlänning på nästa fisketripp, hojta gärna till! eller om ni råkar ha förslag på fiskeställen mellan ånge-motala som ni känner är värda ett stopp, säg till.

    Personligen så fiskar jag mest/helst bara gädda, eller, nä, helt ärligt, jag har gått tillbaka till min barndoms glansdagar och fiskar BARA gädda numera igen...
    Älskar å bonnatrolla, finns för mig egentligen inget bättre fiske, men, då jag reser med bara en personbil och ett 3m trollingspö med en AmbaSeven på, ingen båt eller annat, så är det väl kanske inte nåt jag kan räkna med att få göra annat än om nån bjuder in till sin båt, har dock inget emot landfiske heller så skrik till om du känner att du e sugen på att få med dig nån ut på fisketur!

    Jag har dock inget emot om nån säger att dom vill fiska *valfri annan fisk än gädda* och kan klart hänga med ut på vad som helst fiskerelaterat, gädda finns ändå nästan överallt... eller, om det nu inte finns nån gädda i det vatten du lurar ut mig till, säg inget då utan låt mig stå där ovetandes å dänga runt med onödigt stora drag som en ren idiot!

    Självklart delar jag på soppakostnader (eller står helt för) med vem helst som vill fiska! Kaffe kanske jag kan fixa också (dock lär det väl bli nåt risigt kaffe från en mack om fisketuren inte också innefattar en eldstad, då finns självklart en kaffekanna i bagageluckan på min bil)


    För referenser på hur det är att fiska med mig utan att öht känna mig så kan man vända sig till Usling här på forumet som jag träffat en gång då vi var ut på en höst-dag som bjöd på bonnatrolling med bom han knivmördade iaf inte mig den gången trots vi satt i en båt i en jävla massa timmar? vet inte om det är ett bra betyg eller om han bara hade glömt kniven hemma?

    Ja, om det är nån som känner att dom inte har tid eller lust att fiska men hellre vill bjuda mig på en kopp gott kaffe (istället för bensinstationskaffet ja lär leva på de närmaste ~6veckorna) och snacka lite fiske eller filosofera över livet så får ni också gärna skrika till om ni tror jag halvt ändå passerar er! Har inget emot å köra lite omvägar heller så! roligare så, e4an är förbannat trist så kommer t ex köra inlandsvägen mellan ånge-gävle då på vägen ner såklart!



    Mvh/peter
    https://www.facebook.com/OKspinners/

  • #2
    När du är i Ångetrakten tycker jag du ska åka till Haveröströmmar och fiska lite öring! ifall du behöver paus i gäddfisket.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av robertn Visa inlägg
      När du är i Ångetrakten tycker jag du ska åka till Haveröströmmar och fiska lite öring! ifall du behöver paus i gäddfisket.
      kan man nånsin behöva paus i gäddfisket??? har jag svårt att tro!

      men, ptja, vet inte, kanske? men, nä, troligen inte, har inte ens hunnit fiska så mycket gädda som jag annars är van vid i år, så, nä, gädda är det som gäller!!! öringen är till för att få gäddorna feta och snabba!

      mvh/peter
      https://www.facebook.com/OKspinners/

      Kommentera


      • #4
        Kolla kartan så ser du vart gäddorna kan stå och mumsa öring

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av robertn Visa inlägg
          Kolla kartan så ser du vart gäddorna kan stå och mumsa öring
          hehehe, aaa, får hitta nånstans där dom bara står å gapar medan öringarna simmar in i munnen på dom!!!
          lutar väl kanske åt att jag bara kommer slökasta lite från land i ångesjön imorn som d ser ut just nu, vari lite för slö å ta tag i det hela så inge riktig fantasi för denna helgen... får se va man fiskar längs vägen resten av min roadtripsemester dock!!!

          mvh/peter
          https://www.facebook.com/OKspinners/

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
          3 svar
          159 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg S.K fishking  
          Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
          1 svar
          248 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg tonyex
          av tonyex
           
          Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
          9 svar
          770 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Cosmoz 08  
          Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
          12 svar
          588 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Old Firehand  
          Startad av JockeMedGaffeln, 2023-09-30, 20:35
          0 svar
          130 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg JockeMedGaffeln  
          Arbetar...
          X