Fiske i Florida? 30 års present till min man, hjälp!!?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Florida? 30 års present till min man, hjälp!!?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske i Florida? 30 års present till min man, hjälp!!?!

    Hej!! Lyckats bli medlem och hoppas på riktigt bra tips från er fiskeexperter...
    Min man fyller 30 och han ÄLSKAR att fiska. Det är sportfiske och gädda som gäller. Jag tänker mig att kombinera hans drömresemål (Florida) med nån dag eller flera för honom att få chans att fiska. Finns de gädda där?🙈 De andra dagarna hade jag tänkt att vi skulle spendera vid palmerna så det får gärna vara vid kusten typ Miami el liknande. Men finns de sjöar nära? Behöver all hjälp jag kan få! Vill att det ska bli riktigt bra och vara välplanerat. Florida är ju stort och måste snart boka. Priset har inte så stor betydelse. Någon som gjort detta eller om vet vart man kan vända sig?

    Hoppas någon kan hjälpa mig då jag inte vet nån annan än min kära man med är lika fisketokig... och han kan jag ju inte fråga 😋

  • #2
    Kul! Vad du än bestämmer dig för kommer han bli superglad! Gäddan finns tyvärr inte i Florida men däremot så finns det bass och mängder av legendariska sjöar. Om han gillar insjö fiske efter gädda kommer han nog älska bassfisket. Kan dock inte rekommendera någon specifik plats men efter en snabb googling hittade jag https://www.visitflorida.com/en-us/t...s-florida.html

    Ett bra tips oavsett vad du väljer är nog att välja ett fiskepaket med fiskeguide iallafall någon dag för att han ska få så mkt ut av resan som möjligt

    Kommentera


    • #3
      Finns massor av fisk i Florida men det är inte känt för gädda .

      Högst upp på min lista hade varit Tarpon , det kan man antingen fiske ute på öppna vatten men då måste man veta att den finns i Florida , tror den rör sig mellan Mexico & Florida . Den finns även stationärt bland floder året runt https://www.youtube.com/watch?v=78Fuf14_Uec

      Annars är BASS fisket väldigt stort i USA men det är inte lika häftigt

      Kommentera


      • #4
        Men det borde väl finnas muskie (muskellunge) där?
        https://en.wikipedia.org/wiki/Muskellunge
        Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

        Kommentera


        • #5
          När planerar ni att resa dit? Det är skillnad på vilka arter man fiskar i havet beroende på årstid

          Kommentera


          • #6
            Fin present!
            Har inte fiskat där själv men skulle gärna göra det...
            Som sagt ovan finns inte gädda men barracuda ser nästan ut som en gädda och kan fiskas inomskärs och på "flats" i södra Florida. Tog en slumpmässig sida som ändå visar vad som finns att erbjuda i södra Florida
            https://www.captainrichsmith.com/typ...acuda-fishing/

            Vad som finns beror på var man är eller kommer att vara i Florida, vilken säsong det är och hur mycket man är villig att betala. Bass är nog det mest vanligt frekventa sötvattenarten och det billigaste fisket men kanske inte lika "häftigt" som många andra av de arter som finns vid kustens bräck- och saltvattenområden.

            Försök att mejla nån fiskevårdsmyndighet i Miami om det är ert geografiska fiskeområde och hör efter vad de har att säga om sportfisket lokalt i regionen?

            Kommentera


            • #7
              Ja muskie har han pratat om!! Den är väl lite motsvarighet till gäddan??

              Kommentera


              • #8
                Som sagt det är främst insjöfiske som han är intresserad utav. Men har tänkt åka i oktober el början på november.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                  Fin present!
                  Har inte fiskat där själv men skulle gärna göra det...
                  Som sagt ovan finns inte gädda men barracuda ser nästan ut som en gädda och kan fiskas inomskärs och på "flats" i södra Florida. Tog en slumpmässig sida som ändå visar vad som finns att erbjuda i södra Florida
                  https://www.captainrichsmith.com/typ...acuda-fishing/

                  Vad som finns beror på var man är eller kommer att vara i Florida, vilken säsong det är och hur mycket man är villig att betala. Bass är nog det mest vanligt frekventa sötvattenarten och det billigaste fisket men kanske inte lika "häftigt" som många andra av de arter som finns vid kustens bräck- och saltvattenområden.

                  Försök att mejla nån fiskevårdsmyndighet i Miami om det är ert geografiska fiskeområde och hör efter vad de har att säga om sportfisket lokalt i regionen?
                  Tack! Ja alltså vart vi åker beror väl lite på vart fisket är som bäst. Önskan var mest att det skulle vara kustnära så att man de andra dagarna kan göra lite trevliga utflykter, ligga på stranden osv. Men finns de andra ställen med samma möjligheter aå kan jag absolut tänka mig att ändra om lite i hjärnkontorets planering ��

                  Kommentera


                  • #10
                    Abborre är inte nån fisk han gärna fiskar tyvärr. Inte heller havsfisket intresserar honom trots att vi bor på en ö och är omringad av fin fisk!! Men klart, de finns ju andra arter i Floridas vatten och han hade kanske tyckt de va lika kul de? Så svårt... Men muskie ve jag att han har kollat på när han ser på sina youtube program ��

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
                    3 svar
                    157 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg S.K fishking  
                    Startad av EdvinMedvind, 2023-04-16, 15:16
                    3 svar
                    379 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg EdvinMedvind  
                    Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
                    1 svar
                    244 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg tonyex
                    av tonyex
                     
                    Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
                    9 svar
                    765 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
                    12 svar
                    580 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Arbetar...
                    X