Fiskekompis i Stockholm med omnejd Sökes - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskekompis i Stockholm med omnejd Sökes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Jag kommer vara och jobba i stockholm 1juli-2augusti, bor då nånstans i närheten av Mariatorget som jag förstått det under den tiden.

    Åker dock troligen hem (Zinkgruvan) de flesta helgerna och vet inte ens om jag ens ids ta me några fiskegrejer alls, men, äre nån som vill ut och slökasta eller ta en kaffe eller en grogg eller nåt och snacka skit så är jag inte omöjlig!
    Kommer ju dessutom bo som jag gör så man lär ju hänga på Söders Sportfiske eller Lundgrens en del (andra ställe där i krokarna jag borde kolla in?) och inte omöjligt att jag ändå köper på mig nån fiskerulle då jag börjar vara lite på jakt efter nån med lite högre utväxling... så vem vet, helt plötsligt har man råkat köpa på sig en komplett utrustning även liggandes i stockholm å då lär man ju vilja ut å pröva grejjerna!

    Eftersom ja e en snart 37årig inavlad västerbottning så skyggar man ju för allt som har med lokaltrafik å göra (fastän jag även bott i stockholm för länge sen och klart gillade lokaltrafiken då) men fötterna funkar bra (ännu så länge) så allt inom gångavstånd är ju klart intressantast!
    Kommer väl ha tillgång till en jobb-bil men den är ju tänkt för å ta sig ut på täkter om jag behöver åka och ta några prov under arbetsperioden...

    Jobbar ju 08-17 (eller 08-19 de veckor jag kan jobba in fredagen, beror på arbetsbördan för tillfället) så fiske eller annat vore möjligt antingen tidig morgon eller annars afton efter jobbet! (grogg kanske inte är passande tidig morgon i och för sig... )

    bara å PM;a om nån råkar vilja ses! Alltid skoj å lära känna mer fiskedårar!


    mvh/peter
    https://www.facebook.com/OKspinners/

    Kommentera


    • #12
      Hej alla tänkte bara säga att jag har skaffat mig en båt i tullinge som man kan ta en liten tur med pga motorn går bara att köra på tomgång. Men här är mitt nr 0764010353 om nån är sugen att skicka ett sms. Förb har märkt att man missar flera tillfällen här på snackis för man glömmer att kolla varje dag

      Kommentera


      • #13
        Jag hakar gärna på om någon har båt i Stockholmstrakten, börjar jobba i Stockholm nu till hösten. Är en 25 årig grabb med examen inom ekonomi. Historiskt uteslutande fiskat gädda med medium till lite tyngre jiggar och ibland något swim eller tailbete. Så letar gärna gädda men fått upp gös- och aborreintresse denna sommar (carolina och texas riggar) så kan drilla vad som helst!

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Gronberg Visa inlägg
          Jag hakar gärna på om någon har båt i Stockholmstrakten, börjar jobba i Stockholm nu till hösten. Är en 25 årig grabb med examen inom ekonomi. Historiskt uteslutande fiskat gädda med medium till lite tyngre jiggar och ibland något swim eller tailbete. Så letar gärna gädda men fått upp gös- och aborreintresse denna sommar (carolina och texas riggar) så kan drilla vad som helst!
          Som jag skrev innan de e bara att skicka ett mess till mitt nr om man e sugen jag är alltid på att fiska

          Kommentera


          • #15
            Aki83 och jag lyckades klämma in ett spontanfiske i tisdags på min sista jobbvecka i stockholm (sista just nu iaf men verkar bli betydligt fler framöver) de va skoj å lyckas hinna ut å gö någe annat än å bara jobba-äta-sova, Aki e en trevlig prick så lätt värt å försöka klämma in någe fiske med honom om ni har tid!

            mvh /peter brännström
            https://www.facebook.com/OKspinners/

            Kommentera


            • #16
              Fick ni nått? Hållt till i Norrtälje på senaste men slänger iväg ett sms när jag kommit till Stockholm igen.

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av Gronberg Visa inlägg
                Fick ni nått? Hållt till i Norrtälje på senaste men slänger iväg ett sms när jag kommit till Stockholm igen.
                En liten gädda som följare annars va de lite tomt

                Kommentera


                • #18
                  precis som Aki skriver så blev de inget den gången!
                  en massa sallad fick vi dock!
                  men, de va iaf trevligt å komma sig ut å snacka lite skit å vifta på spöna en sväng!!!
                  https://www.facebook.com/OKspinners/

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg
                    precis som Aki skriver så blev de inget den gången!
                    en massa sallad fick vi dock!
                    men, de va iaf trevligt å komma sig ut å snacka lite skit å vifta på spöna en sväng!!!
                    Ja de håller jag med om och gör det igen när du kommer annars får jag ta en sväng till dig

                    Kommentera


                    • #20
                      Hur har det gått med din motor Aki83 ?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
                      3 svar
                      157 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg S.K fishking  
                      Startad av EdvinMedvind, 2023-04-16, 15:16
                      3 svar
                      379 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg EdvinMedvind  
                      Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
                      1 svar
                      244 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg tonyex
                      av tonyex
                       
                      Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
                      9 svar
                      765 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Cosmoz 08  
                      Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
                      12 svar
                      580 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Arbetar...
                      X